Hallo kattenvrienden,
Wij hebben vragen over katten. Wij doen namelijk een profielwerkstuk over katten en willen graag gebruik maken van betrouwbare bronnen, buiten google.nl. Zou iemand tijd vrij willen maken voor het zo nauwkeurig mogelijk beantwoorden van onze vragen?
Hieronder hebben we de vragen vermeldt:
- Waarmee zwemmen huiskatten? Met hun voorpoten, achterpoten of iets anders?
- Welk specifiek onderdeel zwemt het mee?
- Heeft een huiskat een rudimentair orgaan? Zo ja, waarvoor diende het vroeger?
Wij hopen dat iemand ons kan helpen.
Alvast bedankt voor je tijd!
Groetjes
Renée en Lausanne
Leerlingen, Stedelijk Dalton Lyceum
Kapteynweg 3, 3318 EC Dordrecht
Renée Engelaer en Lausanne van Laak
Katten en water
Re: katten en water
Wat leuk dat jullie het profielwerkstuk over katten doen 
Geen idee hoe katten zwemmen want de meeste katten houden helemaal niet van nat worden
Je hebt nog wel eens katten die het leuk vinden om met kop onder de kraan te zitten of in de badkamer te komen na douchen. Of met de poten beetje met water spelen.

Geen idee hoe katten zwemmen want de meeste katten houden helemaal niet van nat worden

Je hebt nog wel eens katten die het leuk vinden om met kop onder de kraan te zitten of in de badkamer te komen na douchen. Of met de poten beetje met water spelen.
Op YouTube kun je wel filmpjes vinden van zwemmende katten. Ze gebruiken in ieder geval hun voorpoten, ze zwemmen "op z'n hondjes".
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Volgens mij gebruiken ze alle vier hun pootjes bij het zwemmen. De meeste katten houden er niet van.
Een rudimentair orgaan - ik zou het niet weten - zoiets als tasten met snorharen?
Een rudimentair orgaan - ik zou het niet weten - zoiets als tasten met snorharen?
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25