ik heb sinds een paar weken een langharige perzische kitten van 4 maand, gisteren ontdekte ik dat hij enorm stonk, en vond 'poep' terug op het tapijt. bij nader inzien, bleek dat er een dikke bol (en kleintjes) poep onder zijn staart kleefde; heel het poepgaatje was erdoor bedekt (kleefde in de haren, niet aan kontje zelf).
het was niet de eerste keer dat ik viezigheid terugvond onder zijn staart, maar was nog nooit zo erg. héél vervelend!!

het is een kitten die zich niet zomaar laat doen, dus een hele klus om de viezigheid (nog niet opgedroogd) te verwijderen; eerst met kam en vochtig doekje eraan getrokken (blijkbaar enorm pijnlijk). dan maar met vochtig washandschoentje met wat shampoo... kreeg echt niet alles eruit.
hij loopt nu nog gedeeltelijk vies rond, en stinkt dus!
vandaag dan wat babypoeder erop, en even later opnieuw met de kam erdoor; kwamen wat kleinere keutels los, kitten enorm schreeuwend

dit schoonmaken is enorm pijnlijk en traumatiserend voor hem denk ik.
ook merkte ik daarnet dat er ook wat poep aan een van zijn pootjes kleeft. gaat er zo moeilijk af met vochtige doekjes...
heeft iemand tips over:
1) hoe best vastgekleefde poep verwijderen (ik ben alleenstaand, niemand kan me bijstaan)
2) hoe vermijden dat dit nog gebeurt
PS: de kitten heeft normale stoelgang, niet plat ofzo.
wat vies pootje betreft; ik denk dat hij in kattenbak op drol van oudere kat is getrapt; die heeft wat zachtere poep.
alvast bedankt voor handige tips, ben een beetje radeloos en overweeg zelfs dit lieve beestje terug naar de kweker te brengen, want dit is echt smerig in mijn appartement.