Ik ben nieuw op dit forum en heb een account aangemaakt om een aantal vragen te kunnen stellen aan mede kat liefhebbers.
Mijn lieve Prim van 2 jaar is 12 weken geleden geopereerd aan een patella luxatie knietje, rechtsachter. Na 2 weken controle gehad, alles goed.. en bij controle op week 6 totale paniek. Alle 3 de pinnen los, spier helemaal verkrampt en ik voelde mij het slechtste baasje op de planeet. Want ja, ik had niet door dat ze zo slecht liep omdat alles fout zat. Hoe het gebeurt is, is een mysterie. Ik heb haar alleen uit kooi gelaten en op schoot gehad en expres niet rond laten lopen buiten de kooi. Het enige wat we konden bedenken is dat ze misschien in de trralies is geklommen of uitgegleden. Ach, wat het ook was.. ik probeer er maar niet teveel meer aan te denken.
Pootje weeeer geopereerd en ga nu om de 2 weken op consult, want ik en dierenarts zijn beide erg bezorgt.
De constructie zit nog goed. De verkrampte spier is al 8 mm opgerekt, klinkt niet boeiend maar is in 4 weken tijd hartstikke goed. We zijn dus op de goede weg!
De reden dat ze niet buiten de kooi mag lopen, is omdat we net voor de 1e operatie erachter kwamen dat ze op 1 of andere manier haar eigen spieren aanvalt met een stofje. Ik snap niet helemaal hoe het zit, maar ze heeft een enorme antibiotica kuur gehad en als het goed is, is dat nu verholpen. Volgens de dierenarts kon je het zien als een enorme allergische reactie op.. iets? We merkten het omdat ze een enorme reactie had op aaien en rugwervels drukken. Haar waardes waren echt heel bizar, gelukkig de laatste keer al stukken beter. Wel ben ik erg bang dat het terug kan komen.
Maargoed, Prim haar spieren zijn nu verzwakt, ze is een echte knokker en zal het nooit laten merken. De dierenarts heeft haar een anabool gegeven en wil dat ik hier nog een aantal keer voor terugkom. Aangezien ik het pootje ook onder 2 wekelijkse controle heb vind ik dit dit allemaal helemaal prima. Als ze maar beter wordt!
Mijn vraag is dus of jullie een beetje mee kunnen denken in hoe ik haar nog kan helpen. Volgens de dierenarts reageert Prim als een trein op alles in haar omgeving en wat haar lijfje binnenkomt. Medicatie geven was echt verschrikkelijk, omdat ze overal allergisch voor bleek of de ergste bijwerkingen van kreeg. Gelukkig mocht ik stoppen met pijnstillers geven en is ze nu eindelijk medicatie vrij. (haha ik mis de diarree en kots rondes gewoon een beetje

Ik zit erg te twijfelen over wat voor voer ik moet geven, ik geef altijd een combinatie van Greenwoods en Smilla, maar dit omdat Smilla vrij goedkoop voer is met aardige inhoud en Greenwoods voor mijn andere dikzak, want die heeft altijd huidproblemen en reageert op deze beide goed. Hebben jullie misschien tips qua voer waar ik op kan letten, ik wil dat Prim gewoon een goede basis heeft en voer met zo min mogelijk troep. (Overigens is echt vleesvoer, hoe noem je dat... nouja in ieder geval echt vlees voer niet mogelijk. Ik ben alleen en draai nachtdiensten en 12 uurs diensten dus dan moeten er brokjes kunnen staan).
Verder was de dierenarts niet zo van de supplementen in de homeopatische richting, maar vond het prima als ik daar zelf wat in zou zoeken. Ik vroeg me af of jullie daar tips in hebben? Iets voor spieropbouw ofzo? Of raden jullie aan om dan echt zo'n dierenarts homeopaat achtig iets te bezoeken? Dat gaat nu sowieso niet, omdat Prim zo min mogelijk mag reizen... Haha en ik merk dat ik haar gewoon nu iets wil bieden omdat ik me een beetje hulpeloos voel.
Wat een verhaal. Sorry hoor, ik ben een beetje een overbezorgde katten mama.