Mijn kater is 1 jaar oud en hij is nu aan het herstellen van een blaasontsteking. Wij hebben Metocam gekregen tegen de ontsteking en die heeft hij 10 dagen moeten slikken en hij zit nu op de Royal Canin urinary s/o. Daarna zijn we weer naar de DA geweest omdat hij amper kon plassen, er kwamen telkens maar een paar druppels uit. Ze hebben zijn blaasje helemaal geleegd, urine onderzocht(niks bijzonders gevonden), echo gedaan(niets ergs gezien). Mij werd er verteld dat hij gewoon met zijn dieetvoeding door moet gaan en dat er daarna alles goed komt.
Eén van de kenmerken van een blaasontsteking is buiten bak plassen, dat deed ie voor de kuur, maar hij blijft het nu nog steeds doen. Het rare is dat hij nog steeds met moeite zijn urine uit zich druppelt. Hij gaat niet vaak uit zichzelf naar de bak om te plassen, dus moet ik hem keer of 10 per dag de kattenbak in stoppen. En zelfs daarna loopt ie zijn bak uit en gaat ergens in kleine hoeveelheden op tapijt/stoel/bed/kleding/bank pissen. Het kan zijn dat hij binnen 5 á 10 minuten op drie verschillende plekken in het huis plast.
Ik kan er niet meer mee omgaan, want zo kan ik haast me huis niet uit en moet ik overal hem achtervolgen om te kijken of hij nergens pist. Het is ook echt vervelend dat heel mijn huis naar kattenpist ruikt en soms zie ik een plekje niet waar hij haf gepist en dan droogt het op en blijft er alleen stank over. Ik heb Urine Off geprobeerd, maar dat geurtje schrikt hem niet af en blijft ie pissen waar die maar wil. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik doen om hem te laten stoppen met plassen buiten bak? Wij hebben nog een ander poesje en twee grote kattenbakken thuis(nog 1 kattenbak erbij past gewoon niet).
Soms maakt hij me gewoon aan het huilen, omdat ik heel de tijd voor hem zorg en dan plast hij in mijn bed en niet één keer. Kan iemand mij aub helpen, ik ben radeloos.

Groetjes,
Anna, Begemot & Maya