Ooh ik maak me zoveel zorgen om 1 van mijn katten.. Suki hij had 2 weken geleden een rood iets uit zijn poep hangen we merkten het s'avonds pas op dus konden de dag erna pas naar de dierenarts en dan ook nog pas tegen de avond dat we daar terecht konden. De dierenarts zei dat we hem daar moesten laten en dat hij de darm er terug ging in duwen en de kat moest een paar dagen daar blijven. De dag erna belde ik om te horen hoe het was afgelopen met da terug te zetten en de DA zei dat da goed was verlopen maar nog wel een nachtje daar moest blijven omdat zijn poepje was dichtgenaaid. 2. Dagen was mn kat bij de DA en toen ik hem ging ophalen deed hij het draadje er pas uit. hij zei dat ik zijn ontlasting int oog moest houden. En dat er kans is dat die darm er weer kan uitkomen en dan moeten ze het via een operatie gaan vastzetten aan de binnenkant.
Nu afgelopen zondag hing het weer uit zijn poepje toen heb ik op het internet een andere dierenarts gevondn die te zondag open was. Toen hebben we hem naar deze andere DA gebracht dit was nu een vrouw en een heel vriendelijke ze heeft ook de darm teruggeduwd en tot gisteren bij haar gehouden. Ze zei ook dat het er terug kon uit komen en als ze zou opereren er wel wat complicaties zouden kunnen ontstaan. Maar toen ik gisteren metbhem thuis kwam waren we nog geen 2 uurkes terug thuis en het was weer zover. Ocharme toch mijn kat... Zou hij er veel van afzien?
Heb nu terug afspraak gemaakt met da we gaan hem sebiet om 11 terug binnen brengen. Hopelijk komt het nu wel goed.. Heeft er iemand dit ook meegemaakt? En wat hebben jullie eraan laten doen?
Groetjes een bezorgde poezenliefhebber
darmprolaps
-
- Tijger
Re: darmprolaps
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar het klinkt apart dat de anus twee dagen wordt afgesloten. Ik heb begrepen dat eerst wordt geprobeerd om de anus te vernauwen met een hechting. Je moet dan wel laxeermiddelen gegeven om de ontlasting de vernauwde opening te kunnen laten passeren. En uiteraard moet die hechting toch wel een forse tijd blijven zitten om de boel te laten herstellen, in ieder geval langer dan twee dagen.... Zou zelf eerder denken twee weken ofzo.
Mocht zo'n hechting niet helpen, dan is een operatie noodzakelijk om de darm vast te zetten aan het buikvlies. Dit is een vrij kleine ingreep - blijft altijd een risico, maar toch wel met grote kans op een goede afloop.
Sterkte met Suki!
Groetjes,
Erik
Mocht zo'n hechting niet helpen, dan is een operatie noodzakelijk om de darm vast te zetten aan het buikvlies. Dit is een vrij kleine ingreep - blijft altijd een risico, maar toch wel met grote kans op een goede afloop.
Sterkte met Suki!
Groetjes,
Erik