Laila is de dikkerd
Laila en Luna eten allebei ook natvoer, maar dat is een kwart blikje (85 gram) per keer. Toen Cerná nog leefde deelden ze met hun drieën een blikje en kregen ze 's avonds een ander blikje, nu krijgen ze 1 blikje op een dag (vaak bewaar ik een half blikje en krijgen ze 's avonds een ander smaakje).
Dus veel natvoer is het niet, maar voor de dames genoeg.
Milka en Amber eten voornamelijk brokjes en alleen wanneer ik een blikje Porta met tonijn openmaak, eten ze dit ook graag.
Tot nu toe is mijn ervaring dat oude katten behoorlijk afvallen en daar doe je niets tegen. Zelfs wanneer je er twee blikjes per dag indouwt en een flinke voorraad brokjes, blijven ze afvallen (meestal door een onderliggende ziekte).
Zo woog Cochi in zijn topjaren 10 kilo en viel af naar 5 en alhoewel hij op de rug toen een geraamte was met een bontjasje, was het geen gevaarlijk gewicht. Hetzelfde met Cerná die rond 6,5 kilo woog.
Maar Laila is te jong om nu al zo zwaar te zijn vooral omdat ik er niets tegen kan doen en ze het afgelopen jaar 2 kilo is aangekomen op een "dieet" van 50 gram natvoer en misschien 40 gram brokjes (heb geen idee omdat ik verschillende smaakjes heb en in ieder bakje een handje (heb vrij kleine handen

) brokjes zit en die bakjes worden - wanneer ze leeg zijn - 2x per dag, soms 3x wanneer een smaakje opeens erg favoriet blijkt te zijn, bijgevuld.
Maar Laila is niet degene die er dan het meeste van eet want dat is Amber.
Probeer steeds een foto hier neer te zetten, maar MijnAlbum werkt niet mee. Heb een foto vanuit MijnAlbum op facebook gezet en nu krijg ik steeds de melding "Wilt u deze webpagina toegang tot het Klembord geven?" en wanneer ik dan op Nee klik, kopieert hij de tekst die ik op Facebook had gezet of ik kan wel kopieëren, maar niet plakken.
Rik?????????