Sinds dat ik haar heb mag ze naar buiten op het balkon als ik thuis ben en laat ik haar bijna iedere dag even met een tuigje beneden in de plantsoentjes uit (omdat ze nog niet gechipt is)
Ik hoorde wat krassend geluid en ging meteen op het balkon kijken. Beneden waren wat bezorgde voorbij gangers die kennelijk onze kitten zielig in ons portiek zagen en waar ik haar hoorde miauwen. Heb meteen tegen hun gezegd dat het waarschijnlijk mijn kat was en dat ik naar beneden kwam.
Toen ik de voordeur open deed, kwam ze bibberend naar binnen gelopen. Ik heb haar lief geaaid en voorzichtig opgetild en mee naar boven genomen en op schoot geaaid.
Ik had niet het idee dat ze pijn heeft, ik mocht haar overal aaien. Maar vlak onder haar neus was wel wat bloed en ze kwijlde even wat. Ik heb de DA gebeld om te vragen waarop ik moest letten: 1. of het gehemelte heel was (ja) 2. of ze nog wilde lopen (niet meteen maar ja) 3. of ze gewoon kon plassen (nog niet 100% ja) Het beschadigde snuitje is waarschijnlijk omdat ze wel netjes op haar pootjes is geland op de stoep, maar haar hoofdje nog de grond raakte.
Toen ik haar een snoepje wilde geven, als troost, kwam ze aangelopen omdat ze de kastdeur hoorde kraken. En met plezier ad ze hem op. En ze is al eens zelf naar beneden naar haar kattenbak gelopen (ik moet hem alleen even legen, zodat ik weet welke behoefde ze doet). Ze heeft ook al haar natte (avond) voer gegeten. Waarna ze (zoals altijd) gaat slapen.
Ik maak me alleen nog steeds ongerust, omdat ze niet meer spind. Wij hebben haar vernoemd naar het harde vibreren wat ze doet als ze spind: Vibi

Kan ze een trauma of hersenschudding hebben waardoor ze niet meer kan spinnen? En wanneer beslis je om hiervoor naar de DA te gaan (ook hoelang wacht je, als ze niet drinkt)?