Noa kreeg een enkele keer Oceanfish van Applaws en ik heb nooit gemerkt dat ze er misselijk van werd dus als lekkere afwisseling op het nierdieet misschien eens zes kleine blikjes proberen (en wanneer hij het niet lust zijn er vast wel andere liefhebbersErikPhilippus schreef:Wat me trouwens is opgevallen, in het natvoer van Applaws zit maar 13% of 14% eiwit, terwijl andere merken kwaliteitsvoer 18% - 20% eiwit hebben. Waarschijnlijk omdat er geen eiwit-rijke toevoegingen inzitten. Zou het dan wellicht geschikter maken als extraatje voor nierpatienten met slechte trek.
Hoewel je natuurlijk ook moet kijken naar de eiwitbron. Voor nierpatienten is het natuurlijk het beste als de eiwitten als zodanig gebruikt kunnen worden, en derhalve niet afgebroken hoeven te worden (wat dan de nieren belast vanwege de afvalstoffen die daarbij vrijkomen). Ik meen me te herinneren dat eiwit van vis (en zeker van konijn en ree) het dichtst bij die van de kat komen, en dat ander eiwit (met name kippeneiwit) eigenlijk minder goed is. Groetjes, Erik

Porta 21 wordt hier toch het lekkerst gevonden (en dan vooral met aloe), Almo lieten ze ook staan en Gourmet diamant is ook binnen een tel op (moet de stukjes wel wat kleiner maken voor de verwende jongedames).