Wij wonen dus in een appartementencomplex wat in een U-vorm gebouwd is met in het midden een binnentuin die weer grenst aan een tuin die hoort bij een leegstaande winkel/woning en waar de Gemeente nu anti-kraakbewoners in heeft gezet.
Vorig jaar voorjaar dook hier opeens een rode, magere kater op. Ik heb toen gelijk op Amivedi gekeken en bingo: de kat behoorde aan mensen toe die een paar straten verderop wonen. Zij hebben de kat opgehaald, maar binnen een half uur was hij weer terug.
Toen vertelde de vrouw mij dat ze de kat sinds januari (2015) had. Dat hij uit het asiel kwam en zwervend was aangetroffen. Omdat ze nog twee katten heeft waarvan er één in huis plast, mocht het kattenluik niet dicht en kon ze de nieuwe kat die ze Gizmo ging noemen, niet binnenhouden. Hij kwam dan ook steeds minder vaak "thuis".
Wij hebben in Doetinchem een kattenvrouwtje die alle zwerfkatten voert en deze kat ook ging verzorgen. Ik raadde haar dat af omdat Gizmo dan nooit meer een reden zou hebben om naar huis te gaan, maar dat advies sloeg ze in de wind. Volgens haar vond de kat het niet leuk in zijn nieuwe huis.
Ze had een voerplekje gecreëerd tegen het leegstaande huis aan en dat functioneerde redelijk (wel vaak zooi tussen het eten en in de waterbak).
Dit voorjaar heeft de Gemeente de tuin die bij het leegstaande pand hoort opgedeeld: eenderde kwam bij het pand en tweederde werd samengevoegd met onze binnentuin. En in het pand kwamen jongeren. Lawaaïge jongeren en Gizmo vond dat niet fijn en verhuisde naar onze binnentuin.
Echter, de dame kon daar niet komen en bleef Gizmo op zijn oude plek eten geven.
Omdat hij altijd razende honger heeft vrat hij dan snel het natvoer op, maar de brokjes en het water liet hij staan. Er moest dus een oplossing komen temeer omdat de dame al dik in de 80 is en het eigenlijk voor haar iets teveel werd.
Ik heb dus aangeboden om Gizmo te gaan verzorgen en een plekje in onze binnentuin voor hem te maken.
Echter, hoe moet zo'n plekje eruit zien?
Ik heb een oude kist waarin ik het voer droog weg kan zetten. Maar bewoners laten ook hun hond in de tuin uit en die kunnen dan bij het voer. Ik kan de kist iets hoger zetten, maar of dat afdoende is?
En dan bescherming tegen de winterkou?
Ik kan een groot hok maken (heb wel wat ideetjes op internet gezien), maar Gizmo raakt totaal in paniek wanneer hij in een kleine ruimte (mandje) zit. Kan een zwerver de winter overleven zonder extra bescherming? De afgelopen winter heeft hij overleefd, maar toen was het niet echt koud.
Ik heb nu al pijn in de buik wanneer ik aan de herfst en winter denk

Hij is ook zo mager en heeft altijd honger. Gisteren een halve Milbemax door het eten gedaan, maar hij liet het bakje staan. Vies!
Bloedprikken heeft geen zin want ik kan hem alleen aaien en niet oppakken dus evt. pillen kan ik vergeten.
Alle tips zijn erg welkom!