Eerder had ik al onze lieve kat (Miko) en poes (Lieka) voorgesteld onder het kopje, VOOR aanschaf kitten, maar nu is de situatie wat veranderd.
Ik weet niet zo goed waar ik het anders moet plaatsen omdat het een beetje een mix van vragen is.
Miko, de kater, is nu 9 maanden en Lieka, de poes, nu 10 maanden.
Sinds vanavond is de dieren situatie hier een beetje onverwachts veranderd.
Wij hebben een veelste jong katertje van ongeveer geschat 5 weken opgevangen.
Dit stond niet in de planning, dus allemaal wat onverwachts, ook een beetje omdat ons huis te klein is, dan wel met een grote achtertuin.
Maar gezien zijn toekomst die hij zou hebben , konden wij dit niet accepteren en hebben hem in huis genomen.
Kort samen gevat, op een boerderij liep een zwangere poes, die is bevallen, 5 weken later heeft zij het katertje afgestoten en verstopte voor mensen met de andere kittens in de hooibalen.
Een vriend van weer een vriend van ons, zag het afgestoten katertje lopen en nam het mee naar huis.
Zijn ouders accepteerde dit niet en heeft hij het katertje terug gebracht.
Tot hij te horen kreeg dat de eigenaar van de boerderij het katertje wou verdrinken, heeft hij hem weer op gehaald.
Katertje kon niet bij hem blijven vanwege zijn ouders en zo hebben wij het katertje in huis genomen om dat we dit gewoon zielig vonden.
En ja, zonder enig verstand te hebben van verzorging voor zo een jong poesje, zitten we nu met de vraag... En nu?
WIj doen ons uiterste best, geven hem kitten melk en zus en zo.
Hij eet wel al brokjes zelfstandig.
We zetten hem om het half uur even op de bak.
Maar voor nu slaapt hij veel.
Maar goed, dan komt dus het probleem.
Het LIEFST, onlangs dat het niet in onze planning stond, geven wij hem een definitief thuis.
Maar we hebben ook met onze andere poezzols te maken waar we zielsveel van houden.
Wij hebben de poes in de reis bench met deurtje dicht in de woonkamer gezet.
PRECIES hoe we dat ook met Lieka deden toen Miko al 3 weken bij ons zat.
Toen ging dat goed.
Maar om dat onze eigen poezzies al bijna een jaar oud zijn liep dat nu anders.
Lieka zat te hele tijd te blazen.
Miko die snuffelde wat, maar toen we even op de slaapkamer gingen zitten met Miko en het katertje, negeerde Miko hem compleet.
Miko is nu gewoon weer zoals elke avond Miko aan het zijn in de achtertuin, muizen vangen..
Lieka komt zo nu en dan naar binnen en gaat zitten snuffelen aan het reismandje waar we een bedje van hebben gemaakt.
Dat gaat goed als het katertje bij ons op schoot ligt.
Maar zodra ze hem ziet begint ze uiteraard weer te blazen.
Nou willen wij dit een week aan kijken, maar nogmaals, we houden ziels veel van onze poezzols en die waren hier het eerst.
Maar het liefst zien we natuurlijk dat het katertje hier ook zich thuis kan voelen bij Miko en Lieka.
Het is zo een lieverd.
We proberen onze eigen poezzies ook aandacht te blijven geven .
Weet iemand of het mogelijk is nog bij onze katten van bijna een jaar?
Misschien tips die we kunnen volgen?
Naar een asiel brengen is voor mij absoluut geen optie.
Alvast bedankt,
Gr, Xander
Dit is het katertje:

Dit is onze lieve Lieka

Dit is onze lieve Miko