Heb nu alroda puur maar heb ook Haaksbarf gehad en tinlo

Bedoel je specifiek Almo of alle merken? Ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet, maar merk wel dat sinds de laatste 2 zakken Almo er hier meer problemen zijn ontstaan, maar in die tijd ben ik ook verhuisd en veel meer van huis door werk….Ik weet niet of er bij de holistic almo nature ook rijst zit? Mij is opgevallen dat er tegenwoordig meer rijst in zit dan in het verleden.
Ik heb inmiddels een reactie van royal canin, en de gevonden gedateerde informatie blijkt inderdaad te kloppen.Happiness91 schreef: Ja, misschien heb ik het woord "rotzooi"wat drastisch gekozen, maar ik ben niet zo weg van de ingrediëntenlijst van Royal canin. ( bijv: Rijst, tarwegluten, maismeel, maisgluten, plantaardige vezels ) Met de gedachte in mijn hoofd dat een kat een carnivoor is, lijken mij deze niet voor de hand liggend. Ik wil lezen : kip ..procent , kalkoen..procent. nergens op de verpakking van royal canin vind je specifieke dieren terug. ja, gedehydreerde gevogelte eiwitten, hydrolysaat van schaaldieren, hydrolysaat van dierlijke eiwitten en dierlijke vetten.
Daarnaast de conserveermiddelen/antioxidanten:
Op de verpakking zelf word alleen benoemd dat er conserveermiddelen & antioxidanten in zitten, maar niet welke. Na even googlen lijkt dit te gaan om de volgende middelen:
BHA (E320), propylgallaat (E310) en citroenzuur (E330)
Waarvan als volgt worden omschreven:
E320 – Zeer gevaarlijk
BHA – Butylhydroxyanisool, synthetisch voedingszuur, de volgende gezondheidsrisico’s zijn bekend: hyperactiviteit, astma, netelroos, slapeloosheid, toename van cholesterol, aantasting van stofwisseling in de lever, gevoelloosheid, kankerverwekkend, in Japan verboden.
E310 – Zeer gevaarlijk
Propylgallaat, synthetisch voedingszuur, de volgende gezondheidsrisico’s zijn bekend: hyperactiviteit, astma, urticaria, slapeloosheid, darmstoornissen, onvruchtbaarheid, nier en leverinfecties, lymfoma’s, allergieën, kankerverwekkend, een verslag uit 1993 toont aan dat dit product stoornissen in de productie van rode bloedlichaampjes veroorzaakt.
E330 – Veilig
Citroenzuur, plantaardige of synthetische anti-oxidant, dit product wordt als veilig beschouwd.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat mijn gevonden informatie wat gedateerd is, Zodoende heb ik de vraag over de toegevoegde middelen nog even bij Royal canin neergelegd. ( wacht nog op antwoord )