Kater Django is sinds januari 2016 bij ons, heeft het prima naar z'n zin. Poes Nyssa hebben wij begin augustus mogen ophalen vanaf Schiphol, en eenmaal thuis is de situatie zodanig, dat je er geen touw aan kan vastknopen. Althans, wij niet.
Django accepteert Nyssa. Hij bijt niet, mept niet, gromt en blaast niet. Zij aan de andere kant heeft daar wel een handje van. Ze mept, gromt en blaast zodra hij in de buurt is en zij bijvoorbeeld naar de andere kant van de woonkamer moet om te eten of naar de bak te gaan. Hierdoor heeft Django de neiging om meer buiten te blijven, op dit moment is het een dag of 2, en zodra hij binnen is en zijn lekkere prakje gehad heeft, weer voor het kattenluikje staat te miauwen of hij ALSJEBLIEFT naar buiten mag.
Ik denk dat wij hierin de fout in gaan; wij laten hem daarna buiten (oké, ook niet altijd, want hij moet een keer aan haar gaan wennen wat betreft de groepsgeur e.d.)
Maar hij is echt een buitenkat. Binnen kan hij niet zo zijn energie kwijt als buiten, en anders wordt hij wat vals naar ons, terwijl hij 'gewoon' zijn energie kwijt moet. En dat terwijl we genoeg speeltjes en plekjes hebben waar hij zich prima zou vermaken.
Nu hebben wij sinds 2 dagen Feliway Friends ingeplugd, maar om nou te zeggen dat dit iets gedaan heeft...

Nyssa blijft naar doen tegen Django, terwijl hij lekker zijn gang gaat en haar volledig met rust laat, tenzij hij merkt dat de benadering goed is, bijvoorbeeld:
Hij en zij hebben aan elkaars kont geroken, aan elkaars staart, hebben neusjes tegen elkaar aan gehad, maar toch blijft er spanning tussen de 2.
Volgens de instantie waar wij Nyssa vandaan hebben gaat het hier om de aftastfase, aangezien Nyssa met haar moeder en zusjes is opgegroeid en daar ineens vandaan is geplukt..
Het kan lang duren voordat er echt een wapen stilstand is volgens internet en dit forum.
Maar omdat het totaal niet in balans is, maak ik me toch zorgen of dit uiteindelijk goed gaat komen.
Ze hoeven van mij niet lepeltje lepeltje te liggen, of elkaar wassen, maar zolang ze elkaar in één ruimte kunnen accepteren, ben ik allang blij.

Hoe ging dit bij jullie katten? Is dit herkenbaar?