Ervaring Feliway

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Ervaring Feliway

Bericht door Yo16Ka16No11 »

"Let's agree to disagree" uit respect voor de auteur van deze topic.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Ervaring Feliway

Bericht door Dena16 »

Ik ben erg blij met de ervaring en het advies van Adriana en vind het erg prettig dat ze waarschuwt voor de gevaren van Clomicalm. Ze komt met gegronde en onderbouwde argumenten voor haar advies, waar ik veel aan heb. Het ging me hier alleen om ervaring met Feliway en ik ben helemaal niet van plan om medicijnen te gaan gebruiken.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Ervaring Feliway

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Daar gaat het ook om Dena....dat jij uit alle ervaringen doet waar jezelf achter kan staan.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
jolandazocchi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:41

Re: Ervaring Feliway

Bericht door jolandazocchi »

Ik heb Feliway een paar keer gebruikt ook de nieuwe trouwens helaas geen verschil gemerkt!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring Feliway

Bericht door Adriana »

;-) dank je wel Dena, daar doen we het hier voor met oog op het welzijn van onze lieve tijgers!
Yo16Ka16No11 schreef:"Let's agree to disagree" uit respect voor de auteur van deze topic.
het gaat hier, zoals zo vaak, om feiten en zeker niet om meningen. maar verder even goeie vrienden hoor..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaring Feliway

Bericht door castratenkoor »

Yo16Ka16No11 schreef:Wel eens geprobeerd...maar doet naar mijn idee niet.

1 van mijn katten is van nature wat gestresst. Is hierdoor gaan sproeien, maar sinds ik hem een half tabletje Clomicalm geef gaat dat goed. (rustgevend middel). Eerst begonnen met een kwartje om rustig op te bouwen. Volgens dierenarts veilig te gebruiken en niet een belasting voor organen.
Yo16Ka16No11 misschien een eigen topic starten over sproeien/wildplassen? Ik wil best uitgebreid meedenken hoor.

Dena16 veel succes met de nerveuze kater. Ik hoop dat er voor hem een oplossing komt en dat hij weer prettiger in het leven komt te staan. Ik zou zeggen gewoon proberen, Feliway, catnip, valeriaan. Of een combi daarvan. Wie weet prikkelt een van die onschuldige middelen net iets positiefs voor hem.

Ik heb zelf helaas gezien hoe een kat ten gronde kan gaan aan het verlies van zijn trouwe metgezel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Djaikha
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 16:55

Re: Ervaring Feliway

Bericht door Djaikha »

Ik heb sinds kort een Feliway-verdamper hangen om ons nieuwe en ook wat angstige katje te helpen wat rustiger te worden. Ze heeft een blaasontsteking opgelopen, waarschijnlijk van de stress van de verhuizing naar ons (lijkt ondertussen weer over te zijn).

In eerste instantie had ik de indruk dat het werkte: Bella kwam sneller onder de tafel uit (haar veilige plekje) en is lekker languit in de zon gaan liggen. De volgende dag is ze dan weer de hele dag onder de tafel gebleven, dus tja.. Nu hangt de verdamper er een week en ze is algemeen opener geworden, komt gemakkelijker onder de tafel uit (voor meer dan alleen haar eten) en heeft meer plekjes gevonden waar ze redelijk ontspannen kan liggen (vensterbank, onder/naast krabpaal). Ze reageert ook minder schichtig op bewegingen van ons mensen. Eerst dook ze meteen onder tafel dat wij even gingen verzitten, nu blijft ze alert maar meestal wel op de plek waar ze was.

Is dit toe te schrijven aan de Feliway-verdamper? Ik denk niet helemaal, ze is natuurlijk ook gewoon een week langer hier waarin ze meer gewent is geraakt aan ons en ons huis. Toch heb ik wel het idee dat de verdamper misschien net even een figuurlijk duwtje de ontspannen kant op geeft.
Bella - blue tortie met wit - ~2013
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring Feliway

Bericht door Adriana »

onze ervaring op het forum met alle tijgers is dat dieren heel verschillend op allerlei middelen kunnen reageren.
er zijn altijd zo veel variabelen dat je nooit kunt zeggen/schrijven: daar moet je dat of dat voor nemen.

het is meestal voorzichtig uitproberen om te kijken of het aanslaat en zo niet, dan volgende poging..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Ervaring Feliway

Bericht door Dena16 »

Hier nog geen succes! Had een beetje op zijn dekentje gesprayd maar meneer wil sindsdien niet meer op zijn dekentje liggen...Gisteren nog een keer een beetje in de kamer gesprayd, maar hij wordt er nog schichtiger van.
Jeetje @castratenkoor, wat erg zeg! Is de kat nooit over het verlies van zijn maatje heen gekomen? Wat verdrietig zeg.. Ed zoekt ook nog steeds naar Ben.. Zo zielig
Cerna

Re: Ervaring Feliway

Bericht door Cerna »

Ik heb Feliway een tijdje gebruikt toen het hier met drie zieke katten erg stressen was en één van de andere katten daar op reageerde door in eetstaking te gaan. En vanaf het moment dat Feliway in het stopcontact zat, begon ze weer te eten :eclap: Kan toeval zijn, maar ik was er blij mee.

Ik plug hem ook altijd in een paar weken voor oud en nieuw. Just in case. Ik weet niet hoe mijn katten zouden reageren op het knallen van vuurwerk zonder Feliway, maar mét reageren ze in ieder geval behoorlijk rustig. Ze zijn wel wat op hun hoede, maar daar blijft het bij en één kat gaat zelfs zitten kijken :smile:

Ik heb ook goede ervaringen met valeriaankussentjes. Je kunt een zakje valeriaanwortel kopen in de reformwinkel en zelf een zakje maken, maar ze zijn ook kant-en-klaar te koop: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... ?rrec=true
Elke kat heeft bij mij een zakje en wanneer er iets "spannends" gebeurd is, mogen ze even relaxen. Daarna gaan de valeriaankussentjes terug in het zakje want de betovering is na een minuut of tien weg.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaring Feliway

Bericht door castratenkoor »

Hier niet hoor, tante Roos haar stink-pepertje wordt nog steeds dagelijks platgeknuffeld. Dus zo snel is hier de trance niet weg. Ligt er nu 3-4 weken geloof ik.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Happiness91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2016 18:23

Re: Ervaring Feliway

Bericht door Happiness91 »

Mijn ervaring met feliway vond ik wat teleurstellend. Ik had er meer van verwacht. Maar goed, dit zal ongetwijfeld per kat verschillen.

Zelf ben ik fan van batchbloesem therapie. Zelf heb ik altijd een flesje bach rescue druppels ( voor kids ivm alcoholvrij ) staan voor mijn katten. Het geeft o.a rust, ontspanning en helpt verwerken.

Ik hoop dat Ed zich snel wat beter in zijn velletje gaat voelen.
Plaats reactie