Ik ontdekte bij Pappie een plekje op zijn kin. Het ziet er een beetje uit en het is op dezelfde plaats zoals op deze foto (niet van Pappie dus)

met dat verschil dat het centrum van de plek nu wel kaal is en een beetje open, hoewel het nooit heeft gebloed. Ook zijn/waren er zwarte puntjes rond de rand maar deze zijn intussen bijna allemaal weg na ontsmetting. Hij heeft er geen last van, het schijnt niet te jeuken en hij is er totaal niet aan bezig. Er is ook geen pus.
Eerst dacht ik dat hij zich gekwetst had en dat de zwarte puntjes bloedkorstjes waren. Ik heb de plek nu een paar keer ontsmet en daarmee lijken de zwarte puntjes grotendeels weg. Sommige puntjes kon ik er gewoon uittrekken. Maar het plekje blijft open..
Door wat te googelen op afbeeldingen vermoed ik dat het krentenbaard is en uiteraard ga ik naar de Da als het niet betert maar intussen dacht ik:
-te ontsmetten met chloorhexidine wat kleurloos is? Pappie heeft een witte kin en normaal ontsmet ik met betadine maar vermits dat zo kleurt heb ik bij dat middel minder zicht op hoe de situatie vordert..
-eventueel te behandelen met zuivere Aloë Vera gel? Kwam dit tegen http://www.aloe2all-animals.nl/pages/su ... /Acne.html en heb toevallig een exemplaar Aloë Vera Barbadensis in huis waardoor ik altijd over verse gel van de meest geneeskrachtige variant beschik.
Wat denken jullie?
PS Pappie eet en drinkt uit kommetjes van porselein en email. Er was één drinkbakje in plastic en dat heb ik al meteen weggenomen!