Mijn vriend en ik zijn eergisteren teruggekomen van een 14 daagse vakantie. Bij thuiskomst zagen we direct dat onze poes heel veel was afgevallen.
Ingevallen flanken, dunne buik, heupbotten die uitsteken, mager koppie, dunne nek. Als je haar aanraakte dan voelde ze heel slap aan.
Haar vacht glom nog wel en ze was ook nog steeds erg zacht, ook verloor ze niet meer haar.
Uit haar gedrag blijkt niet dat er iets aan de hand is, ze speelt nog net zo graag, komt regelmatig knuffelen en gaat regelmatig een rondje doen buiten.
We hebben direct diezelfde dag lekkerder kattenvoer voor haar gehaald (Ze vindt paté in gelei lekkerder dan brokjes in saus en ik had voor de vakantie alleen brokjes in saus in huis.), ook hebben we haar wat kattensnoepjes gegeven en zelfs wat tonijn (gekookt, uit blik). Ze at alles rustig op.
De volgende dag zag ze er al beter uit. Haar haren stonden iets wijder en ook staat ze steviger op haar pootjes.
Nu vandaag zie je dat haar buikje vol zit. Ze is nog steeds erg dun maar je kunt zien dat ze een gevuld buikje heeft.
Omdat wij dus twee weken weg zijn geweest weet ik niet wat er is gebeurd. Heeft ze wel gegeten? Hoelang heeft ze al minder gegeten? Is het stress? Is ze ziek?
Ik hoop op stress, en dat dit dus op te lossen is dmv een cocktail van liefde en eten

Wat denken jullie?
(Onze kater heeft nergens last van. Hij is nog steeds op hetzelfde gewicht als voor de vakantie)