Wie kan me helpen aub??zwaar ondervoede kat van 1 jaar oud..

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Sassyfamilie
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Re: Wie kan me helpen aub??zwaar ondervoede kat van 1 jaar o

Bericht door Sassyfamilie »

Ennakee schreef:Meestal volgen er alleen onderzoeken wanneer de rekening ook daarvoor betaald wordt. Dus ik vermoed dat dit de reden is dat de 1e dierenarts geen onderzoek heeft uitgevoerd omdat er geen eigenaar was om de kosten te betalen.
Deze DA heeft ons gebeld dat hij terecht was ,dus betaling was echt geen probleem hoor?
Wij houden enorm veel van dieren en hebben ook onze eigen schatjes in huis!
Sassyfamilie
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Hij heeft best ver gelopen ja,we zijn net naar onzeDA geweest met hem,en die geloofde zijn eigen ogen niet toen hij hem weerga sinds zijn laatste controle!
Zijn woorden waren:deze kat staat niet graat mager,maar staat op het cretiekste punt van ondervoeding!
Hij kon zelf geen bloed prikken omdat hij zo dun is....Hij heeft hem meteen wat spuitjes toegediend om snel op krachten te komen en ook hebben we speciaal blikverpakking mee gekregen dat hij nu moet eten.als hij tegen donderdag niet zichtbaar beter is,energieker,moeten we terug en gaat hij dan proberen opnieuw bloed nemen.
Hij zei ook,als hij niet zo jong was geweest,was het de beste optie om hem in te laten slapen,dus gelukkig is hij pas 1 jaar en heeft hij een sterke overlevingsdrang!volgens de arts zal Figaro erdoor komen zonder er iets aan o er te houden,mits hij beter is tegen donderdag,dus duimen en afwachten hè. ..mijn arme lieve kleine schattebout,snik...
Dorien66

Bericht door Dorien66 »

Ik duim hoor! :epray: Geef hem maar een voorzichtige knuffel van me ;-)
Sassyfamilie
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Zal ik doen hoor Dorien66,van zodra hij weer eens wakker is,hij slaapt echt enorm veel nu,eigenlijk is slapen en eten het enige wat mijn arme schat nog doet momenteel, maar ik bekijk het positief, zo verbruikt hij ook niets van de weinige energie dat hij nog heeft en kan hij des te sneller opknappen hè? Dank aan iedereen hier die me al de goede raad heeft gegeven en ook voor al de bemoedige en lieve berichtjes!op mijn YouTube kanaal zal ik ook geregeld video's plaatsen van mijn engeltje zijn evolutie, xxx sassy mamsie (daisy)
Dorien66

Bericht door Dorien66 »

Slapen is alleen maar goed voor zjn herstel. Lekker laten pitten :eangel:
Wanneer krijg je de uitslagen van bloedonderzoeken?
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Polleke en ik duimen ook!

Vooral veel kleine voedingen geven, dan zal het heus wel in orde komen. Gelukkig hebben jonge dieren een enorme veerkracht...
Sassyfamilie
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Dorien66 schreef:Slapen is alleen maar goed voor zjn herstel. Lekker laten pitten :eangel:
Wanneer krijg je de uitslagen van bloedonderzoeken?
De DA heeft geen bloed kunnen prikken!
Volgens DA zijn eigen woorden staat Figaro niet graten, graten mager,maar balanceert hij echt op het randje van dood! !
Het was een wonder dat hij vorige nacht had overleefd zelf,hij had nog nooit eerder zo een uitgemergelde kat gezien in zijn carrière! Doordat Figaro letterlijk vel over been is,kunnen ze zelfs geen aders vinden om aan te prikken,dus als hij met dat krachtvoer niet beter is tegen donderdag dansant bij opnieuw proberen omdat er dan toch iets goed fout zijn.
Dorien66

Bericht door Dorien66 »

Oh ja, dat is waar ook, was ik even vergeten :edoh:
Sassyfamilie
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Geeft niet hoor Dorien66,
Kan gebeuren hè?
Figaro heeft zijn 2de nacht thuis wederom weer goed doorstaan!
Doordat hij te zwak is om trappen te doen,en ik bang ben hem pijn te doen bij het op pakken,slaapt mijn lieve schat nu beneden,de andere 2 lieverds nemen we mee naar boven,zo kan hij niet gestoord worden hè, en weet je wat ik zo fijn vond deze morgen?toen ik beneden kwam deze morgen,stond hij me op te wachten aan de deur!Hoe goed is dat hè?
Ik zal hier op de site blijven informeren over hoe zijn gezondheid verder evalueert als jullie dit leuk vinden hè? Ik ben ook weer een nieuwe video aan het monteren van Figaro,dus als hij klaar is,zal ik hier ook een linkje zetten naar deze video's en de nog komende video's van mijn poesjes!je kan ons ook steeds vinden op YouTube onder de naam :sassyfamilie
En als je even Aboneer er op (is helemaal gratis )dan word je vanzelf verwittigd telkens we er een nieuwe video hebben bijgezet.iedereen is welkom!
Alvast bedankt voor al de goede raad,tips en Hulp en lieve bemoedige reacties!
Grtjes, xxx
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Natuurlijk willen we graag op de hoogte blijven van Figaro. Misschien kun je ook zijn wijze van verzorging omschrijven. Zodat eventuele bezoekers van de site die met hetzelfde probleem als jij zitten, meteen kunnen lezen hoe ze in een dergelijke situatie kunnen handelen met hun kat.

Welke voeding heb je van de dierenarts voor Figaro gekregen, en hoe vaak krijgt hij een maaltijd?
Sassyfamilie
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Een goed idee inderdaad!
Ik heb trouwens een nieuwe video gemaakt
Dit is de link https://youtu.be/y9_05kqsYk0

Van de dierenarts moeten we Figaro nu blikvoeding :a d genaamd geven,
Hier in België kan je dat nergens zomaar kopen, dit moet de DA je mee geven.
We hebben nu 3 blikjes gekregen en als hij er tegen kan gaat de DA ons een volledig karton met blikjes mee geven.
Wel in kleine hoeveelheden geven,en als je wil,mag je het ook mengen met het nat kitten voer.

In de video kan je het blikverpakking zien.ook moeten we kitten eten (nat voer) in zijn bereik stellen waar hij kan van eten als hij daar zin in heeft!ook steeds vers drinken stellen,het best is kitten melk zei de DA
Dus dat geven we dan ook aan hem.
Voor de rest moeten we hem eigenlijk wat laten doen waar hij zin in heeft,
En momenteel is dat heeeeeel eelt veeeeel slapen...
Hopelijk vinden jullie het een leuke video,
Lieve grtjes, sassy mamsie
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Weet niet of medpets ook in België bezorgd maar daar verkopen ze krachtvoer van rc ( http://www.medpets.nl/royal+canin+convalescence/ ) en de hills ad ( http://www.medpets.nl/hills+caninefeline+ad/ )

Tip: bewaar een geopende verpakking natvoer in de koeling (liefst in luchtdicht bakje ipv in blik), dan blijft het beter goed. Ook zou je bij de ad makkelijk een beetje water kunnen doen om er een papje van te maken voor extra vocht ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sassyfamilie
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Dank je voor de leuke tips zal ik zeker toepassen en de link zal ik ook zeker eens bekijken,heb je de video ook gezien dat ik net gepost heb?lieve grtjes, Daisy
Sassyfamilie
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Dank je voor de leuke tips zal ik zeker toepassen en de link zal ik ook zeker eens bekijken,heb je de video ook gezien dat ik net gepost heb?lieve grtjes, Daisy
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Er is ook een http://www.medpets.be dus ik neem aan dat ze ook in België bezorgen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie