Ik ben op het moment even twee weekjes aan het oppassen op de katten van mijn broertje.
Nou is 1 van de katten nieuwsgierig, en voelt zich prima. Maar de andere is superschuw en ligt alleen maar verstopt achter de tv, of gaat in haar reisbench. Gebruikt de kattenbak wel netjes, maar heeft nog niet gegeten sinds ze hier is, en voor zover ik weet ook niet gedronken. Misschien dat ze dat wel 's nachts heeft gedaan, maar kan ook zijn dat de andere voer heeft opgegeten. Ze hebben alletwee hun eigen voerbakje, en de kat die wel eet, die eet alleen zijn eigen bakje leeg, maar als het andere bakje lang vol blijft, dan begint ze daar ook aan na een tijdje.
Heb al water en voerbakje achter de tv bij haar gezet, maar helpt ook niets. Ze zijn hier pas sinds gisteren, dus misschien gewoon tijd nodig om te wennen? Heb haar 2 x bij het water gezet, dus ze weet waar ze het kan vinden. Ik val haar verder niet lastig, omdat ik haar de tijd wil geven zelf te beslissen wat ze wil. Bij mijn broertje thuis is ze ook wat schuwer dan de andere, maar verstopt zich niet.
Maar heb compleet geen verstand van katten, alleen van honden, en de hondenaanpak werkt denk ik niet, dus ik vraag het hier even

Eerder vanavond was ze onderweg naar de kattenbak, en vergat geloof ik even dat ze niet thuis was en sprong bij mij op schoot, ik had geeneens tijd om me te verbazen of te reageren, want ze schrok zich te pletter en ging er snel vandoor achter de tv.
Alvast bedankt!