Wennen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
kittentjes

Wennen

Bericht door kittentjes »

Nu onze kittens er zijn vraag ik mij steeds af hoe ik ze het beste aan ons kan laten wennen en tam kan maken zeg maar (weet er geen ander woord voor). Kun je ze beter niet te veel pakken en gewoon met rust laten of worden ze dan juist erg schuw? Ik aai wel en we spelen met ze, dat laatste vinden ze prachtig. Van echt aaien en oppakken willen ze nog niet veel weten.
Nu zijn ze er ook pas 24 uur maar zou graag willen weten of ik het zo goed doe door ze zoveel mogelijk met rust te laten en hun ding te laten doen, zou het jammer vinden als ik het in deze fase verpest voor de toekomst.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Wennen

Bericht door Omnia »

Ik heb al heel lang geen kittens gehad, maar ik zou het ze in eigen tempo laten ontdekken en eerst een band met spelen en d.m.v voeding en aaien opbouwen voordat je ze op gaat pakken. En ze hebben ook veel rust en slaap nodig voor hun ontwikkeling.

Wanneer ze stress ontwikkelen kunnen ze hun immuunsysteem verlagen en vatbaar worden voor diverse virussen en aandoeningen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wennen

Bericht door Rik »

Ja, dat gevoel had ik ook (kijk maar even in mijn album). Ik had Yuna na 3 dagen nog niet één keer opgetild. Ik dacht, ze komt wel naar mij toe. Wel onder de bank uitlokken (met laserlampje) en dan gingen ze vóór de bank slapen (met mij liggend op de bank). Op een gegeven moment Yuna geaaid en dat vond ze heel fijn. Wat spelen met muis aan stokje en snoepjes geven. Als je op een gegeven moment merkt dat ze op schoot komen en het fijn vinden aangeraakt te worden kun je ze ook wel pakken. (Yuna zat in één keer onverwacht naast mij op de bank en direct daarna op schoot) Gewoon even geduld, dat komt de komende dagen wel.

Ik was in het begin ook bang dat als ik het forceerde dat Yuna alleen banger zou worden dus ik heb het heel rustig aan gedaan. Zaterdag (4e dag) was ze helemaal om en nu springt ze zo op schoot en ik kan ook als ze ligt te slapen ergens, gewoon kroelen met haar (gaat ze helemaal op haar rug). Bij Bono is dat iets minder. Die vindt het wel lekker en blijft wel even liggen maar staat dan op een gegeven moment op. Dus ik moet hem wel af en toe even op schoot nemen en kroelen terwijl hij dat iets enger vindt. Maar dat is iets dat je pas moet doen als ze wat vertrouwder zijn in huis. Ze moeten zeker nog een paar daagjes wennen aan de nieuwe situatie en mensen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Wennen

Bericht door Sjanke »

Ik zou ze niet te veel oppakken, maar wel aandacht geven. Dus praten, aaien, spelen. Evt uit hand laten eten.
kittentjes

Re: Wennen

Bericht door kittentjes »

Oké bedankt, van Zorro merk ik al wel meer toenadering. Komt naar ons toe reageert ook op zijn naam. Kan hem wel pakken als ik hem van de tafel moet halen ofzo. Moos is wat zenuwachtiger schrikt snel en loopt met een boog om ons heen.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wennen

Bericht door castratenkoor »

Ik pak Clarie eens per dag op. Dat lijkt me gewoon goed om hanteerbaar te zijn. Gewoon even kort oppakken en dan weer neerzetten, niet tegen hun zien onnodig lang vasthouden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dorien66

Re: Wennen

Bericht door Dorien66 »

Toen Abel en Flip bij ons kwamen, hebben we ze een dag of drie niet opgepakt. Wel heel veel geknuffeld, geaaid en gespeeld. Vanaf de vierde dag ben ik ze stug iedere dag gaan optillen, net als Castratenkoor, niet te lang, alleen om oppakken gewoon te laten worden. Ook ouwehoerde ik ze oren van de kop en gebruikte daarbij heel vaak hun namen. Na een tijdje reageerden ze niet meer op elkaars naam maar uitstekend op die van zichzelf.
Belangrijkste is denk ik dat je bij alles wat je ze wilt leren net doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Probeer niet teveel na te denken bij alles wat je doet ;-)
Plaats reactie