Hoe zorg ik ervoor dat de kat binnen blijft?
Hoe zorg ik ervoor dat de kat binnen blijft?
Wij hebben 2 brits langharen die maar al te graag naar buiten willen. Zodra de deur ook maar iets open gaat vliegen ze naar buiten.
We proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen maar de achterdeur zit gewoon in de keuken die vervolgens ook gewoon open aan de woonkamer grenst. Dus er zijn geen tussendeuren om ze bij de achterdeur weg te houden.
Daarnaast hebben we 2 kleine kinderen die steeds naar buiten en binnen gaan en er niet op Letten.
Hoe doen jullie dat? Zijn er tips om het wat makkelijker te maken?
We proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen maar de achterdeur zit gewoon in de keuken die vervolgens ook gewoon open aan de woonkamer grenst. Dus er zijn geen tussendeuren om ze bij de achterdeur weg te houden.
Daarnaast hebben we 2 kleine kinderen die steeds naar buiten en binnen gaan en er niet op Letten.
Hoe doen jullie dat? Zijn er tips om het wat makkelijker te maken?
Re: Hoe zorg ik ervoor dat de kat binnen blijft
Je kan denken aan het afzetten van de tuin.
Bijvoorbeeld: http://www.kattenbeveiliging.nl/ of https://nettenlijn.nl/kattennetten
Weet niet hoe jong de kleine kinderen zijn maar dan kunnen die in ieder geval de tuin in zonder dat de katten echt ontsnappen (ze kunnen dan immers de tuin niet uit)
Bijvoorbeeld: http://www.kattenbeveiliging.nl/ of https://nettenlijn.nl/kattennetten
Weet niet hoe jong de kleine kinderen zijn maar dan kunnen die in ieder geval de tuin in zonder dat de katten echt ontsnappen (ze kunnen dan immers de tuin niet uit)
Kun je je tuin niet afzetten? Dan hoef je niet op te letten en is iedereen blij 
Edit: 2 zielen, 1 gedachte

Edit: 2 zielen, 1 gedachte

Ja daar heb ik ook aan zitten te denken. Maar dan zitten we met de schuttingdeur waar jan en alleman door komt.
Bordje op de schuttingdeur:
Pas op voor de ho... Kat
Pas op voor de ho... Kat

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Haha ja misschien een idee
Schuttingdeur gewoon aan de binnenkant met een schuif dichtdoen. Wel zo veilig, ook voor je kinderen.
Het is hier vrije inloop met familie en buurtkinderen dus dat is geen optie
Een kattenren? Een sluis bij de achterdeur?
Lastig als je huisje zoete inval bent
Lastig als je huisje zoete inval bent

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Hoezo? Je hebt toch ook nog een voordeur?Bilizzy schreef:Het is hier vrije inloop met familie en buurtkinderen dus dat is geen optie
Begrijp me goed, je vraagt ideeen, de tuin + poort afsluiten is daar een van. Als de poort niet dichtkan, hoef je de tuin ook niet af te sluiten. Dan zou je een ren kunnen overwegen.
Moet ik dan iedereen een sleutel geven zodat ze door de voordeur naar binnen kunnen?
Een ren is geen optie lijkt me, Dan gaan ze waarschijnlijk net zo goed nog door de achterdeur naar buiten.
Ik zat meer te denken of er niet iets is waar katten een hekel aan hebben en dit bij de achterdeur neer leggen ofzo..
Ik ben heel benieuwd hoe andere met binnen katten dit ervaren.
Een ren is geen optie lijkt me, Dan gaan ze waarschijnlijk net zo goed nog door de achterdeur naar buiten.
Ik zat meer te denken of er niet iets is waar katten een hekel aan hebben en dit bij de achterdeur neer leggen ofzo..
Ik ben heel benieuwd hoe andere met binnen katten dit ervaren.
Nee, dat werkt dan gewoon niet. Andere doen het gewoon zo dat iedereen die binnen mag komen ook weet dat ze op moeten letten dat de huisdieren niet ontsnappen. Dus voorzichtig binnenkomen. Als dat geen optie is dan ben ik bang dat ze altijd wel kunnen ontsnappen.
Grtz, Rik
Enige dat ik nog kan bedenken is tuin afzetten, en een sluis bij je tuindeur. Dat ze dus eerst door de tuindeur moeten, daar in een "halletje" komen en dan nog een deur door moeten. Mochten de katten dan de tuin in schieten, en er komt iemand door de tuindeur, dan zitten ze altijd nog in die sluis.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
bij mij komt de familie via de garage binnen. via de achterdeur mag niemand omdat ik daar geen sluis heb. jammer maar helaas, heb liever dat familie via voordeur of garage moet als dat mijn katten ontsnappen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Helemaal met Wendy eens. Iedereen komt hier ook aan de voorkant binnen, daar heb ik een sluis, extra deur in de gang.
Ik ben van mening dat je iedereen wel kunt "opvoeden" met op de katten letten. Een weldenkend mens kan toch begrijpen dat leven en welzijn van iemands huisdieren belangrijk is.
Ik ben van mening dat je iedereen wel kunt "opvoeden" met op de katten letten. Een weldenkend mens kan toch begrijpen dat leven en welzijn van iemands huisdieren belangrijk is.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25