Hallo iedereen,
Wij hebben sinds 5 weken een kitten genaamd Willy. Hij is nu 13 weken oud. Het is een ontzettend lief katertje.
Sinds een paar weken sabbelt hij aan het puntje van zijn eigen staart en 'melkt' daarbij met zijn voorpootjes. Ook gaat hij uitgebreid spinnen als hij hier mee bezig is. Dit houd hij zo een half uur vol en ziet er erg tevreden uit. Hij eet gewoon genoeg brokjes/natvoer en drinkt genoeg water.
Hij doet het alleen als we hem aandacht geven, en komt het liefst zo dicht bij ons liggen om dit te doen (het liefst op ons[SMILING FACE WITH SMILING EYES]) Als hij niet bij ons in de buurt is doet hij dit niet. Dat zie ik omdat hij dan nooit een natte staart punt heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ben erg benieuwd of het vaker voorkomt en of het normaal is.
Groetjes Jolanda
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Kitten sabbelt aan eigen staart
- JobergkampXX
- Kitten
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Kitten sabbelt aan eigen staart
Kittens/katten sabbelen wel vaker op zichzelf, op andere kat of op b.v. een pluk van een kussen. Ik heb er een gehad die op zijn eigen achterste tepel sabbelde en een die een van de andere katten in de nek sabbelde. Ik heb er momenteel meerdere die op een zacht kussentje sabbelen. Het stimuleert duidelijk dat het ding naar speeksel ruikt.
Misschien mist je kitten een vriendje, is hij de enige kat in huis?
Misschien mist je kitten een vriendje, is hij de enige kat in huis?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- ElizabethJohanna
- Kitten
Re: Kitten sabbelt aan eigen staart
Een kennisje van mij heeft vorig jaar een paar weken oud kitten in huis gehaald, dat op straat gevonden is. Dit meisje is geplaats bij zijn oudere poes van 3 jaar, die 1 maand tevoren haar zusje van 3 jaar plotseling verloren had door een hartstilstand. Ze zijn hartstikke gek op elkaar. Het kitten is inmiddels al meer dan een jaar en sabbelt elke dag aan de handen van mijn kennisje als ze op schoot bij hem zit. De dierenarts zei dat dit waarschijnlijk komt omdat ze te vroeg bij haar moeder is weggehaald.