Kat vang overdag een muis

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
DaanenMelis
Kitten

Kat vang overdag een muis

Bericht door DaanenMelis »

Hallo allemaal ,
Mijn eerste post op dit forum.

Hebben jullie ervaring met muizen die overdag gevangen worden door de kat?heb er nml nog nooit een gezien op ons binnenplaatsje en deze zat erg stil,vriendin doet de deur open><en jahoor kater komt binnen zetten en er ontstaat een wilde achtervolging binnenshuis,vriendin heeft muis buiten gegooid weer, en daar zat de muis enorm passief te zijn, misschien te passief, even later begon hij te stuiptrekken en zwaar te ademen en is hij overleden.ik Ben nu bang dat deze muis misschien ziek was of zelfs rabiës had omdat hij overdag zich liet zien als enige muis ooit?iemand ervaringen met overdag gevangen (huis)muizen?
Dorien66

Re: Kat vang overdag een muis

Bericht door Dorien66 »

Welkom op het forum.

Hoeveel muizen wil je hebben? Onze Flip vangt er minstens 10 per week... En dat lethargische van die muis herken ik wel, dat zie ik zo vaak. Dat betekent alleen maar dat de muis in ernstige stress/shock verkeert.

Als katlief regelmatig muizen vangt, raad ik je wel aan iedere 3 à 4 maanden te ontwormen. Met goede tabletjes.
DaanenMelis
Kitten

Bericht door DaanenMelis »

Bedankt voor je reactie,
Flip doet het dus netjes:) alleen is het ook overdag dat hij ze pakt,huismuizen?
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

De kater heeft hem niet opgegeten begrijp ik?
Ik zou de kater even goed in de gaten houden want het kan ook zo zijn dat de muis gif heet gegeten (maar dat zal meevallen wanneer de kater hem niet opgegeten heeft)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Dorien66

Bericht door Dorien66 »

Katten gaan niet zo snel dood van een vergiftigde muis. Meestal heeft de muis te weinig binnen om voor de kat een probleem te zijn. Flip eet ze al jaren bijna altijd op en spuugt er soms weer eentje uit.

Flip pakt ze wanneer hij ze tegenkomt. Maakt niet uit of het binnen of buiten is, in het licht of het donker (dat laatste alleen in de winter, want hij komt alleen van ong. 7.30 tot 18.00 uur buiten). We hebben ze binnen (bijna) nooit meer.
Plaats reactie