Ik ben nieuw hier. Ik heb mijzelf geregistreerd omdat ik met een vervelend probleem zit.
Mijn vriend en ik hebben een poes genaamd Lucy, ze is bijna 4. Ze is altijd al een beetje een zeurpietje geweest, want zodra er poep in de bak zat, ging ze er niet meer op en als wij het dan niet door hadden en op tijd waren om het uit te scheppen, plaste ze al snel buiten bak. Nu is dat ook onze fout geweest, het was onze eerste kat en we hadden geen idee dat je 2 kattenbakken moest neerzetten. Maargoed, dit is een behoorlijke tijd doorgegaan.
We hebben ook nog een keer de kattenbak van beneden naar boven verplaatst, heel veel op internet gezocht of dit geen probleem was en bij de meeste katten was dit ook geen probleem, maar Lucy is sindsdien heel veel beneden gaan plassen. Op een gegeven moment zagen we allemaal kleine plasjes, toen hebben we de dierenarts gebeld en ze had dus blaasontsteking. Aan deze plasjes kon ze dus niet zo veel doen. De dierenarts heeft ons toen ook uitgelegd dat 2 kattenbakken slimmer is. Dat hebben wij ook gedaan en een tijd lang heeft er 1 kattenbak boven en 1 kattenbak beneden gestaan. Maar sindsdien is ze nooit op de kattenbak boven gegaan! 1 keertje in het begin, daarna niet meer. En als de bak beneden vies was en we waren er niet op tijd bij, plaste ze beneden gewoon buiten de bak i.p.v. naar boven te gaan.
Ze heeft dus medicijnen gekregen voor haar blaasontsteking en een speciaal voer, en ze doet op het moment gewone grote plasjes. Nu hebben we besloten om de kattenbak die boven staat maar beneden naast de andere kattenbak te zetten. Maar zelfs dit werkt niet... We zagen haar zelfs een keer zitten, en toen plaste ze gewoon op de grond terwijl wij keken.
We zitten dus echt met onze handen in onze haren. Zodra er poep in de bak zit en we zijn dus niet op tijd, bijvoorbeeld 's nachts, plast ze gewoon op de grond en gaat ze niet de andere kattenbak in. Ook soms zonder reden als allebei de bakken schoon zijn plast ze op de grond.

We hebben ook meerdere kattengrit geprobeerd, de laatste die we hebben geprobeerd leek ze heel fijn te vinden en ze heeft toen ook bijna niet meer geplast, totdat ze de blaasontsteking kreeg en nu doet ze dus ook weer normale plasjes buiten de bak.
Wie oh wie kan ons helpen?!

EDIT: probleem is vandaag nog erger geworden, ze plast helemaal niet meer op de bak nu er 2 naast elkaar stonden... Ze heeft vandaag al 3 keer op de vloer geplast. Ik heb nu de kap van de bakken afgehaald, heb gehoord dat dit misschien kan helpen.. verder aluminiumfolie gelegd op de plekken waar ze plast...