Vaccicheck

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Streepjeskat
Kitten

Vaccicheck

Bericht door Streepjeskat »

Ik was benieuwd of er hier katteneigenaren zijn die ervaring hebben met VacciCheck?

Mijn kat is allergisch, voedselallergie & een nog onbekende trigger. Zij krijgt al een jaar of 4 atopica. Het gebruik van atopica moet van 2 weken voor tot 2 weken na de enting stopgezet worden. Het probleem is dat het stoppen met de atopica het ene jaar redelijk goed gaat, zij krijgt dan enkele plekjes op de huid die ook weer vanzelf weggaan. Echter er is ook een jaar geweest dat die plekken gingen ontsteken, zij een hele tijd met een kap moest lopen en ik zalf moest smeren.
Niet enten is geen oplossing omdat ik met veel andere katten in aanraking kom, waarvan sommige katten niet ingeënt zijn.
Nu is er een dierenarts in de buurt die de vaccicheck aanbiedt. En ik zit heel erg in dubio om mijn kat(ten) niet meer te laten enten. Zeker als de uitslag van de vaccicheck goed is.

Een heel lang verhaal maar waar het eigenlijk omdraait, is de vraag hoe betrouwbaar de uitslag is. Ik wil niet het risico lopen dat ik ze niet laat enten en ze worden toch ziek.

Groetjes, Petra
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Vaccicheck

Bericht door Dinky »

Ik heb geen ervaring met de vaccicheck maar heb er wel over nagedacht en over gelezen.
Bij honden is het al vrij gebruikelijk, bij katten nog iets minder.
Het is in ieder geval belangrijk dat de dierenarts die hem uitvoert zelf ook achter 'op maat vaccineren' staat.

Wat betreft de betrouwbaarheid staan hier de percentages: https://www.nmlhealth.com/vaccicheck
Zelf zou ik het bestempelen als behoorlijk betrouwbaar ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Ik heb ervaring. Wel met mijn hond maar goed ;) we gingen naar de da voor de vaccicheck. De dierenarts begon een verhaal over dat het eigenlijk onzin was om te doen want ze moest na een jaar een boost (pup). Dat vond ik onzin want het kon best zo zijn dat ze gewoon nog beschermd was. Dus nee, geen enting maar een check.

Tijdje later werd ik gebeld dat mijn hond nog genoeg bescherming had en geen enting hoefde. Mijn da is nog niet zo bedreven dat ze er een paar jaar aan kunnen plakken zoals tannetje koning bv wel kan. Maar goed. Dan maar ieder jaar checken, beter dan onnodig een enting erin jassen.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Goed dat je Tannetje noemt Featherr! Website/praktijk van Tannetje is: http://www.centrumoase.nl/pages/22/vaccinaties/
Zij geeft in september en oktober in ieder geval lezingen en doet aan titeren op locatie: http://www.centrumoase.nl/pages/5/evenementenoverzicht/

Wellicht dat je contact met haar op kan nemen hoe betrouwbaar het is voor katten en welke praktijk bij jou in de buurt zij aan kan raden?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Streepjeskat
Kitten

Bericht door Streepjeskat »

Dank voor de reacties. Tannetje Koning zegt mij niks. Dus ik ga zeker jullie links lezen. De lezingen vanaf september zijn helaas te laat in het jaar, omdat het wel/niet enten van mijn poes deze maand moet plaatsvinden.
Gezien het feit dat zij de laatste maanden zelfs met atopica nog "plekjes" heeft, durf ik het dit jaar echt niet aan om 4 weken te stoppen met atopica.
Morgen ga ik voor meer informatie contact opnemen met de dierenarts hier in de buurt die de VacciCheck aanbiedt. Wat nl. het verhaal nog iets moeilijker maakt, is het feit dat deze poes bij haar vorige eigenaar niesziekte heeft doorgemaakt. En dus drager is. Toen ik met atopica begon, begon de poes dus ook direct te niezen en te snotteren.
Plaats reactie