Kat verandert na zwaar gevecht
Kat verandert na zwaar gevecht
Wie kan me helpen,
Een drietal weken geleden waren we onze juffrouw 2 dagen kwijt.
Toen ze aan onze deur stond wisten we niet wat we zagen,
Ze hing vol bloed, haar oog en neus waren dik en rond haar hals vele wondjes.
Wandelen ging ook niet goed en miauwen al helemaal niet.
De dierenarts dacht ook dat ze het niet ging overleven en het is iedereen een raadsel wat er gebeurd is. Alleen waren net geen wondjes van tanden maar heel fijne en diepe wonden.
Gelukkig is ze er langzaam doorgekomen maar haar gedrag is helemaal verandert. Ik herken haar niet meer.
Op 1 week tijd heeft ze al 2 konijnen meegenomen naar huis en met huid en haar opgegeten.
Ze zit in de vuilbakken, gaat eten stelen overal waar ze kan, wil geen droge voeding meer.
Kent geen regels meer en luistert ook niet. Het lijkt wel of ze helemaal wild geworden is.
Iemand ervaring hiermee?
Groetjed
Een drietal weken geleden waren we onze juffrouw 2 dagen kwijt.
Toen ze aan onze deur stond wisten we niet wat we zagen,
Ze hing vol bloed, haar oog en neus waren dik en rond haar hals vele wondjes.
Wandelen ging ook niet goed en miauwen al helemaal niet.
De dierenarts dacht ook dat ze het niet ging overleven en het is iedereen een raadsel wat er gebeurd is. Alleen waren net geen wondjes van tanden maar heel fijne en diepe wonden.
Gelukkig is ze er langzaam doorgekomen maar haar gedrag is helemaal verandert. Ik herken haar niet meer.
Op 1 week tijd heeft ze al 2 konijnen meegenomen naar huis en met huid en haar opgegeten.
Ze zit in de vuilbakken, gaat eten stelen overal waar ze kan, wil geen droge voeding meer.
Kent geen regels meer en luistert ook niet. Het lijkt wel of ze helemaal wild geworden is.
Iemand ervaring hiermee?
Groetjed
Re: Kat verandert na zwaar gevecht
Woe, heftige gedragsverandering.
Hoe oud is ze?
Hoe oud is ze?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Nee, geen ervaring mee gelukkig.
Weet niet of het mogelijk is je tuin af te zetten zodat ze niet met konijnen thuis kan komen?
Blijkbaar bevalt vlees haar wel. Wanneer ze echt geen brokken meer wil eten zou jij je kunnen verdiepen in barf om haar goed aan het eten te houden,....
Weet niet of het mogelijk is je tuin af te zetten zodat ze niet met konijnen thuis kan komen?
Blijkbaar bevalt vlees haar wel. Wanneer ze echt geen brokken meer wil eten zou jij je kunnen verdiepen in barf om haar goed aan het eten te houden,....
Hier ook geen ervaring daarmee. Is er bloedonderzoek geweest (plus andere testen zoals rabiës e.d.). De kleine wondjes kunnen natuurlijk ook van een ander raar beest komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Het is een straatkat die we zwanger in huis hebben gehaald. Haar exacte leeftijd heb ik niet maar de dierenarts schat 2 jaar.
Bloedonderzoek is er nog niet geweest. Misschien een goed idee. In ieder geval ga ik snel nog eens naar de dierenarts wat dit is niet meer te doen.
Bloedonderzoek is er nog niet geweest. Misschien een goed idee. In ieder geval ga ik snel nog eens naar de dierenarts wat dit is niet meer te doen.
Wat een vreemde ontwikkeling. Het kan natuurlijk ook zijn dat het geen nieuw gedrag is, maar dat ze is teruggevallen in haar oude - voor jullie onbekende - gedrag. Ik zou inderdaad eerst nog even bloedonderzoek laten doen en goed overleggen met de dierenarts. Is ze trouwens gecastreerd? Zo niet, zou ik dat ook bespreken. Succes ermee!
We hebben ook al gedacht aan een soort van geheugenverlies of iets dat haar hersenen heeft geraakt waardoor ze haar niet meer kan bedwingen. Ze lijkt alle regeltjes vergeten te zijn en onmiddellijk na haar terecht te wijzen het op iets te vergeten. Maar dit zullen we ook nog uitzoeken. Ik ga woensdag met haar naar de dierenarts en hou jullie op de hoogte. Groetjes
Terugval in oude gedrag zou best eens mogelijk zijn. Verder kán het natuurlijk iets lichamelijks zijn, misschien heeft ze wel veel pijn. Goed dat je gaat naar de DA.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14