Kat uit Turkije

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Kauki67
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2016 13:24

Kat uit Turkije

Bericht door Kauki67 »

Tijdens onze vakantie in Turkije in 2015 ben ik verliefd geworden op een zwanger katje. Zij heeft ons uitgezocht om haar te helpen bij haar 1ste nestje.
Na terugkomst kreeg ik deze poes (inmiddels Poes Loes) niet meer uit mijn hoofd, ook omdat ik wist dat het "teveel" aan katten in hotels gewoon wordt afgemaakt. Met behulp van de Turks-Duitse Kerem van opvang Villa-Luna in Alanya is Poes Loes na ruim 5 maanden woonachtig in Nederland. Zij woont bij mij en bij mijn Heilige Birmaan van 16 jaar. Haar 3 kittens wonen bij mijn vriend.
Ondanks dat bepaalde instanties in Nederland zeggen, dat het niet mogelijk is om een kat vanuit Turkije (niet europees land)naar Nederland te halen, weet ik dat het wel kan!
;-) ;-)
Dorien66

Re: Kat uit Turkije

Bericht door Dorien66 »

Wat fijn voor Poes Loes dat ze jou gevonden heeft ;-) Heb je ook foto's van je katten en het kleine grut?
Kauki67
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2016 13:24

Re: Kat uit Turkije

Bericht door Kauki67 »

Poes Loes is ook erg lief, behalve tegen mijn Heilige Birmaan van 16 jaar. Dit gaat nog niet zo goed, maar zal wel tijd nodig hebben. Terwijl ik juist had gedacht dat de Birmaan lastig zou zijn, maar het is Loes die achter haar aan gaat jagen en aanvallen.
Ik heb schattige foto's maar moet nog even kijken hoe ik deze ge-uploaded krijg.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7679
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat uit Turkije

Bericht door Rik »

Hoe oud wordt Loes geschat? Het kan natuurlijk gewoon spelen zijn dat ze probeert te doen met je Birmaan. Alleen die zal met 16 jaar niet meer zo speels zijn. Zelfs als het er hard aan toe gaat kan het nog steeds spelen zijn. Mocht dat een probleem worden dan zou je ook een speelmaatje voor Loes kunnen nemen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kauki67
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2016 13:24

Re: Kat uit Turkije

Bericht door Kauki67 »

Het is echt geen spelen. Loes doet echt gemeen: Oren plat en dreigende geluiden. Zodra Kyara wegloopt, gaat Loes er achteraan en valt aan. :esick:
Stoffer-Blik
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2016 11:43

Re: Kat uit Turkije

Bericht door Stoffer-Blik »

Wat cool dat je zoveel moeite hebt gedaan om Poes Loes naar Nederland te krijgen. Gaat het inmiddels beter tussen Kyara en Loes?
Kauki67
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2016 13:24

Re: Kat uit Turkije

Bericht door Kauki67 »

Het gaat inderdaad beter tussen de twee katten. Sinds twee weken zitten ze niet meer de hele dag apart (ze moeten toch een keer wennen!) en dat gaat soms goed en soms deelt Loes nog eens een tic uit of is er verbaal geweld. Maar zichtbare beschadigingen blijven uit, dus het komt wel goed. Ik kan ook beide niet meer missen.
Plaats reactie