Hcm en ATE
Hcm en ATE
Mijn ragdoll van 9 jaar oud kon opeen 2 maanden geleden haar rechter achterpoot niet meer gebruiken en had erge pijn. De dierenarts heeft onderzoek gedaan en kon verder niks vinden. Dus de gedachte was dat ze buiten ergens een tijdje klem had gezeten. Er was een pols te vinden in de achterpoot en ze herstelde met behulp van pijnmedicatie redelijk. Ze kon de poot weer helemaal gebruiken maar liep nog licht mank.
Afgelopen zaterdag gebeurde weer hetzelfde. Gelijk weer naar de dierenarts en nu constateerde ze toch HCM en dat ze nu een ATE heeft. We zijn nu 5 dagen verder maar verbetering is er niet in de poot. Ze kan hem helemaal niet meer gebruiken en het zooltje is donker door het minimale bloedtoevoer. De arts kon een hele zwakke pols voelen in de poot.
Aanstaande maandag weer terug voor controle. Mocht de poot geen verbetering laten zien dan is de keuze, amputatie of inslapen.
Heeft iemand ervaring met een kat die tot 2 keer toe een ATE heeft overleeft?
Ik lees op het internet dat het eigenlijk al een wonder is dat ze het heeft overleeft, maar lees ook dat de levensverwachting nu nog maar een paar maand is....
Mijn idee is om haar de ellende van een amputatie te besparen..
Afgelopen zaterdag gebeurde weer hetzelfde. Gelijk weer naar de dierenarts en nu constateerde ze toch HCM en dat ze nu een ATE heeft. We zijn nu 5 dagen verder maar verbetering is er niet in de poot. Ze kan hem helemaal niet meer gebruiken en het zooltje is donker door het minimale bloedtoevoer. De arts kon een hele zwakke pols voelen in de poot.
Aanstaande maandag weer terug voor controle. Mocht de poot geen verbetering laten zien dan is de keuze, amputatie of inslapen.
Heeft iemand ervaring met een kat die tot 2 keer toe een ATE heeft overleeft?
Ik lees op het internet dat het eigenlijk al een wonder is dat ze het heeft overleeft, maar lees ook dat de levensverwachting nu nog maar een paar maand is....
Mijn idee is om haar de ellende van een amputatie te besparen..
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Hcm en ATE
Ik lees niks over een echo en röntgen. Hoe weet de dierenarts dan zeker dat het HCM is vraag ik me dan af? Zo van de buitenkant met alleen luisteren naar het hart kan wel hartruis en/of onregelmatige hartslag laten horen, maar daarmee is nog geen HCM aangetoond.
Als de kat echt HCM zou hebben, dan zou ik een amputatie niet doen, omdat dan de levensverwachting heel slecht is.
Sterkte met de poes!
Als de kat echt HCM zou hebben, dan zou ik een amputatie niet doen, omdat dan de levensverwachting heel slecht is.
Sterkte met de poes!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Klopt, dit had ik er niet bij gezet. Maar er is een echo gemaakt en ook vocht achter de longen geconstateerd. Gelukkig is ze hier niet benauwd van.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ah ok. Nou als het echt met zekerheid HCM is zou ik de poot niet laten amputeren.
Nog steeds geen verbetering.
Ik vrees het ergste.

Ik vrees het ergste.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Sterkte met het nemen van een beslissing.
Dank je.
Maar heeft niemand dit meegemaakt met zijn of haar kat?

Maar heeft niemand dit meegemaakt met zijn of haar kat?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik heb een kat met een afstervende poot gehad maar die had een hersenbloeding gehad. Die heeft het niet gered.
Bianca (bloemtetsu) heeft het volgens mij meegemaakt met elfie* maar daar was hele achterhand verlamd volgens mij en gelijk einde verhaal.
Ik ben volgens mij nog niet tegen gekomen dat Tot tweemaal toe een vastzittende bloedprop is overleefd. Maar ook maar zelden verhalen gezien over ATE op het forum.
Wens je in ieder geval veel sterkte!
Ik ben volgens mij nog niet tegen gekomen dat Tot tweemaal toe een vastzittende bloedprop is overleefd. Maar ook maar zelden verhalen gezien over ATE op het forum.
Wens je in ieder geval veel sterkte!
shiva net laten inslapen, het was tijd. Veel pijn en haar voetzooltje was al gevoelloos. Vond het niet rechtvaardig om het weekend te wachten. Slaap zacht lieve haarbal van me.
Klinkt als een moeilijke maar juiste beslissing.
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Sterkte met het verlies!
Veel sterkte met het verlies