Wij staan voor een dilemma. Onze Moos, een grote, schrikachtige, knuffelkater uit het asiel, is bij ons sinds september 2016.
Moos is nog nooit buiten geweest sinds hij bij ons is, hij taalde er ook niet naar.
Nu het warm weer is, staat onze achterdeur natuurlijk open. De hordeur is wel dicht maar Moos vindt het natuurlijk rete-interessant. We hebben de hordeur gebarricadeerd met een plaat zodat hij het gaas niet kan lostrekken want we willen Moos graag binnen houden. We willen hem namelijk absoluut niet kwijt.
Moos mag bij ons vrij door het hele huis, ligt snachts bij ons op of in bed (hihi) en dat mag hij omdat hij niet buitenkomt (geen modder, zand en ongedierte in zijn vacht).
Nu waren de kinderen eergisteren vergeten de barricade voor de hordeur te zetten en ontsnapte Moos, hij wurmde zich onder het gaas door. Kids in paniek. Ik verborg mijn paniek en snelde naar buiten met het bakje brokken, rammelen en roepen en daar kwam gelukkig Moos doodsbang uit de struiken, buik over de grond rennend in blinde paniek naar de hordeur, kroop vliegensvlug onder het gaas door en verstopte zich onder de tafel. Gelukkig hij was weer binnen...
Alleen nu zit hij iedere keer heel zielig mauwend voor de barricade, gaat er met zijn poten bovenop staan zodat hij naar buiten kan kijken.
Wat nu????
Eigenlijk willen we hem binnenhouden. Hij krijgt geen antivlooienmiddel enzo.
Moeten we hem toch naar buiten laten gaan en hoe pakken we dat aan. Ik heb een tijdje geleden een tuigje gekocht (alsof ik het al aan voelde komen).
We willen geen kat die uren over straat leurt. We werken allebei en hij kan niet via een luikje naar binnen. We willen ook geen luik in de deur.
Onze tuin is wel omheind met een schutting maar daar kan hij natuurlijk overheen.
Vindt hij de weg naar ons huis wel terug, als hij bijvoorbeeld ergens van schrikt. Hij is nl erg schrikachtig. Het heeft 4 maanden geduurd voordat hij zich bij ons helemaal op z'n plek voelde en niet wegspurte als er iemand vreemds binnen kwam.
Wat een dilemma he. Maar sinds het mooie weer is Moos niet meer happy en ligt hij veel boven ipv gezellig beneden bij ons.
We zijn bang dat we hem los moeten laten.... Onder moeders vleugels uit

Graag jullie raad en goedbedoelde adviezen, tips hoe we Moos evt binnen kunnen houden of tips hoe we hem aan ons buiten laten wennen, hoe we hem IN de tuin kunnen houden. Moet hij een halsbandje om (Moos is gechipt en geregistreerd), vlooienmiddel geven, enz enz.
Dankjewel alvast!!!!!