blaasspoeling

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: blaasspoeling

Bericht door Ennakee »

Wanneer je als katten liefhebber het beste voorhebt met je dieren, en je zit met een probleem, dan kun je altijd hier op het forum terecht voor raad en ondersteuning.

Hier hebben we zo ontzettend veel leden, die je echte ervaringsdeskundigen kunt noemen, deze kennisbron is van onschatbare waarde.

Zelf heb ik ook ontzettend veel geleerd op dit forum, en ik krijg er dagelijks nieuwe kennis bij.

Sterkte nog met het verdere herstel van je huisgenoot, en als je nog ergens vragen over heb je weet het forum nu te vinden :edance:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: blaasspoeling

Bericht door castratenkoor »

Als je kat 3 maanden blaasgruis-oplossend voer heeft gekregen kun je overgaan op blaasgruis-voorkomend. Mijn eerste dierenarts vond dat Sjaak* na een half jaar weer gewoon voer kon eten. Met als resultaat dat hij binnen een jaar weer zo verstopt zat dat hij een tweede keer in coma raakte.

Aangezien de nierproblemen ook bij jouw kater als bron blaasgruis hebben kun je hem beter blijvend blaasgruis-voorkomend voer geven. Hoe vaker hij zo'n aanval krijgt, hoe meer risico dat de nieren blijvend schade oplopen, met de dood als gevolg.

Toen Sjaak* de tweede aanval kreeg zei de tweede dierenarts, het wordt een dure behandeling en ik kan geen enkele garantie geven dat hij het gaat redden. Ook waarschuwde hij ervoor dat Sjaak* een derde aanval niet zou overleven. We hebben gelukkig doorgezet. En met RC blaasgruisvoorkomend voer is hij uiteindelijk bijna 16 geworden. op het laatst waren de nierproblemen van acuut naar chronisch overgegaan. met Sjaak* had ik de mazzel dat hij altijd wel bleef eten. Toch 12 jaar lang in geleende tijd zeg maar. En heel blij dat ik toen overgestapt ben naar andere dierenarts.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie