Hoi Ennakee,
Ik weet inderdaad wel dat ze nooit hetzelfde zullen worden, maar het was meer een verwijzing naar hoe ik t zou willen haha. En ik denk ook dat ze weinig eten hebben gehad toendertijd of iets heftigs hebben meegemaakt. Bij het asiel en ook de dierenarts zeiden ze dat dit misschien wel de pittigste meisjes zijn die ze hebben meegemaakt haha. Ze houden me aardig bezig.
6 keer per dag eten geven is wel erg veel, ik weet niet zeker of ik 6 keer op dezelfde tijden thuis kan zijn elke dag. Dan moet ik zon automatisch voerbak proberen, ik heb er ooit 1 gehad maar die stopte er soms mee en dan kregen ze niks, dus heb ik niet zoveel vertrouwen in die dingen. Ik ga proberen ze zelf 6 keer eten te geven per dag dan. Bedoel je dan dat ik dit zou moeten volhouden voor altijd? Of na een tijdje weer proberen af te bouwen?
Ik zal ook eens zon puzzel bekijken. Ik heb al een bal gekocht en dan doe ik daar de brokjes in. Maar na de eerste paar brokjes die er uit vallen gaan ze er moeilijk uit, en dan vinden ze het te moeilijk worden ofzo. Dan komen ze weer voor me neus staan mauwen of iets anders eetbaars zoeken.
Kvv heb ik nooit gegeven. Rauw vlees is dat toch? Ik heb er wel over nagedacht maar ik hoorde van mensen dat het ingewikkeld kan zijn. Dat bepaalde soort vlees weer bepaalde ingredienten voor hun missen, en dat je goed moet weten wat ze precies nodig hebben en dergelijke, om tekortkomingen van bepaalde stoffen te voorkomen. En aangezien ik er niet zoveel verstand van heb leek het me niet zo slim. Of is dat niet zo moeilijk?
Ik geef ongeveer 1 a 2 x per maand een zakje natvoer ook van Royal Canin. ik wilde trouwens nu ook overstappen op hypoallergeen natvoer.
Ik heb gelezen over het Pica gedrag en was er ook al bang voor dat dit het was. Al weet ik niet zeker hoeveel ze er nou echt van opeten. Vaak trekken ze het los en kauwen ze erop en dergelijke, en ik zie ze ook wel eens wat doorslikken. Maar als ik smorgens wakker word ligt soms heel de vloer onder hout en behang maar dat hebben ze dus niet opgegeten, en de brokjes vallen ze gewoon gelijk aan. Dus dan zitten ze niet vol van het hout/behang/verf/wcpapier/vanalles.
Weet je misschien hoe ik dit kan tegen gaan op een of andere manier? Ik heb het behang vast getapet, vieze luchtjes op t hout gespoten, papier en dergelijke op te ruimen maar het werkt allemaal niet zo. Behang word alsnog losgetrokken en hetzelfde voor het hout. Ik had er zelfs een beetje peper opgedaan omdat ik hoorde dat ze dat heel vies vinden maar dat werkt ook niet haha.
Mijn meisjes heten sinds kort Dobbie en Simba, hiervoor Grote en Kleine omdat ik nogal moeite had met namen te verzinnen haha. Ze zijn echt heel lief en ben gek op ze, ze maken alleen alles kapot..