Wij hebben vrijdag een 3 jaar oude poes geadopteerd uit het asiel (het was blijkbaar al de derde keer dat ze daar zat

Het probleem is echter dat ze sindsdien misschien 80gr droogvoer en 20gr natvoer heeft gegeten en een klein beetje water heeft gedronken en ze wilt niet naar het kattentoilet. Gisterochtend om 5 uur heeft mijn vriend me wakker gemaakt omdat ze bleef miauwen en de kattenbak op en af sprong (Ik heb al mijn hele leven katten gehad voor wij gingen samenwonen). Ik heb haar dan als een baby op schoot genomen en over haar buikje gewreven, voor ik haar terug bij de kattenbak plaatste. Daar heeft ze dan uiteindelijk een plasje kunnen doen, maar ze miauwde hier ook bij.
Wij dachten dat ze zich oncomfortabel voelde omdat ze een grotere kat is, en de bak misschien te klein was, dus hebben wij die ochtend een nieuwe grotere gehaald. Nu staan beide kattenbakken ter beschikking, maar heeft ze die sindsdien niet meer gebruikt.
Ze geeft niet de indruk dat ze pijn heeft, en ze is verzot op haar kattensnoepjes (wij belonen haar iedere keer ze naar haar nieuwe naam luistert), dus weet ik niet of wij misschien te vroeg panikeren?
Bedankt