Kat knaagt aan kattentuigje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
SiepCody
Kitten

Kat knaagt aan kattentuigje

Bericht door SiepCody »

Hallo, ik heb 2 weken geleden een kattentuigje aangeschaft voor mijn kat die nu ruim een half jaar oud is. Ik doe hem iedere dag ongeveer een uurtje om, maar hij blijft er aan knagen en likt aan zijn middel (waar het tuigje zit). Ook kun je ruim 2 vingers onder het tuigje doen, dus te strak zit het zeker niet. Bij de hals is hij nog iets te groot, maar daar zit hij niet aan.

Is dit normaal? En heeft iemand tips, waardoor hij het uiteindelijk accepteert?

Groetjes :grin:
SiepCody
Kitten

Re: Kat knaagt aan kattentuigje

Bericht door SiepCody »

Kan niemand helpen?
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik heb er geen ervaring mee omdat mijn poes het liefste lekker binnen is
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Ik heb wel ervaring hiermee. Je zult langzaam de tijd moeten opbouwen dat je je kat het tuigje laat dragen.
En veel belonen tijdens het dragen met zowel iets lekkers als d.m.v. Spelletjes spelen. Op deze manier gaat je kat het tuigje associëren met de leuke extra's.

Je laat hem nu het tuigje een uur dragen. Je kunt beter beginnen bij 5 minuten en dan iedere dag hem het tuigje 5 minuten langer laten dragen. Op die manier kan hij zich ook niet lang ergeren aan het tuigje en de extra aandacht en lekkere beloningen compenseren nog eens extra.

Dus langzaam opbouwen. Veel katten vinden plotselinge veranderingen lastig om mee om te gaan. Ze hebben gewoon tijd nodig om aan iets nieuws te wennen.

Mocht het tuigje voor ergenis blijven zorgen, sommige katten hebben een erg gevoelige rug, dan kun je ook overwegen om alleen voor een halsband te kiezen. De meeste dieren hebben minder moeite met het dragen van alleen een halsband.

Maar ik zou eerst opnieuw starten met de training.

Succes ermee!
SiepCody
Kitten

Bericht door SiepCody »

Bedankt voor de reactie Annekee!
Plaats reactie