Kat om leren gaan met verbouwing

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Judith1993
Kitten

Kat om leren gaan met verbouwing

Bericht door Judith1993 »

Ik heb een vraag. Binnenkort gaan wij een deel van ons huis helemaal afbreken en opnieuw bouwen, dit is de omgeving waar de kat zich veel bevindt. We vragen ons af hoe we onze kat (2 jaar oud) hier op voor kunnen bereiden. We willen natuurlijk dat hij goed met deze verbouwing om kan gaan.

Heeft er iemand tips of ervaringen??
Dorien66

Re: Kat om leren gaan met verbouwing

Bericht door Dorien66 »

Met onze Roberto hebben wij drie enorme verbouwingen doorgemaakt, we hebben er nooit iets speciaals voor gedaan. Nou was hij ook wel een hele coole kikker hoor, dus dat maakte het wel gemakkelijk. Wat voor karakter heeft jullie kat?
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik zou de kat binnenhouden in het gedeelte van het huis dat blijft staan tijdens de verbouwing.
Weet niet of hij daar nu al komt maar anders kan je hem vast toegang geven als voorbereiding.

Verder zijn favoriete spullen zoals speeltjes en mandjes bij hem neerzetten tijdens de verbouwing.
En vooral zorgen dat hij niet van schrik weg kan lopen.

Hier heeft dinky 1 dag in badkamer in bench gezeten toen alle kozijnen werden vervangen maar toen moest ze al in bench ivm herstel van operatie. Bij jou gaat het wel langer duren dan een dag dus dan is het zeker geen oplossing ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Judith1993
Kitten

Bericht door Judith1993 »

Onze kat is wel druk en speels. We willen hem inderdaad binnenhouden als er gesloopt word en hem vooraf laten wennen aan de plek waar hij dan gaat eten etc.
Bedankt voor jullie tips! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan lopen ;-)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

onze katten hebben ook heel wat verbouwingen doorstaan. en ze willen altijd daar zijn waar het niet kan wegens de rotzooi verf of iets dergelijks. ik heb ze inderdaad ook weggehouden van het klusgedeelte, zodat ze niet in de weg lopen (onze flippie heeft ooit samen met de loodgieter op zolder gezeten om de ketel schoon te maken, ze ging in zijn gereedschapskist liggen.) en ook niet weg kunnen lopen. s'avonds, als het werkvolk weg is mogen ze altijd even de vorderingen bekijken (zelf rondscharrelen of anders draag ik ze rond.) voor guusje is dit heel belangrijk want des te langer dat ze ergens niet mag komen des te meer gefocussed te erop raakt. nu bezig in het souterrain, maar dan ligt mw te schreeuwen voor de deur, pootje hengelen onder de deur, springen tegen de klinken enz. s'avonds samen rondje doen, kijk guusje dit is al klaar en heir is baasje nog bezig, en ze is weer gelukkig. gijs heeft daar mijner last van. en beide zijn dol op nieuwe dingen onderzoeken (al is het maar een stoel die anders staat, dan is die meteen weer weken favoriet). zolang ze maar hun veilige plekje hebben
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie