Dank je Annet voor jouw lieve berichtje

. Het gaat je inderdaad niet in de koude kleren zitten. Soms vraag ik mij weleens af, of ik toch signalen gemist heb. Maar Koetje en Kreukeltje gedroegen zich eigenlijk beiden normaal.
Super dat Cerná's nierwaarden nog zo goed zijn

. Flo en Mazzel zijn alleen nog een beetje te jong om hen nierdieet te geven (Flo wordt 4 en Mazzel is net 4 maandjes). Denk alleen wel dat ik Flo en Mazzel binnenkort wat natvoer ga geven. Misschien dat zij op die manier wat meer aan natvoer gaan wennen, mocht dat ooit in de toekomst nodig blijken. Bij Koetje en Kreukeltje hoef ik dit niet meer te doen, want zij zijn dit niet meer gewend en moeten het dan ook niet.
Ik ben (op dit moment) erg blij met mijn nieuwe dierenarts. Hij denkt gelukkig mee en is best positief. Dit is toch wel een verademing in tegenstelling tot mijn oude dierenarts. Hij was meer een pessimist en liet "het denken" eigenlijk meer aan mij over.
@ FrodoSammie: Op 6 februari is er een echo en urineonderzoek bij Koetje gedaan

. De uitslag was toen als volgt:
- De blaas: Normale dunne dubbele blaaswand, bypoechogene urine, gb.
- Haar nieren: Linker nier iets onregelmatige aflijning (niet meer helemaal rond aan de onderkant, maar dat komt door de leeftijd volgens de dierenarts), intact kapsel, meet +/- 3,8cm (Netjes binnen de norm volgens de dierenarts), bekken 1-2mm, gb. Rechter nier iets onregelmatige aflijning (niet meer helemaal rond aan de onderkant, maar dat komt door de leeftijd volgens de dierenarts), intact kapsel, meet +/- 3,4cm, bekken 2mm. Conclusie dierenarts: Beide nieren geen normale boonvorm en rechter nier iets te klein, verder gb.
- Punctie urine / urineonderzoek: SG 1043 (1001-1080) AO helder Bloed spr
TE +++ Bil - Glu -
pH 6.5 (5.0-6.5) Ket -
Vorige week is er bij Koetje weer opnieuw bloed geprikt (na 2 weken Semintra gebruik). Het totaal eiwit was gedaald van 86 naar 79 (referentiewaarde: 55-77).
Jij ook sterkte met jouw lieverds! En gewoon lekker eigenwijs blijven....zeker wanneer jouw gevoel zegt dat er meer aan de hand is

.
@ Sifra: Hoe gaat het nu met Kasper? Gelukkig dat het een administratieve vergissing was....mogen ze alleen wel wat beter op letten vind ik

.
@Ennakee: Dank je Anneke....lief van je!
Even een kleine update van Koetje en Kreukeltje.....
Koetje eet op dit moment gemengd voer. RC Sensible33 (65%) en RC Renal Special (35%). Hoop dat ik het nierdieet nog wat kan opvoeren, maar ben op dit moment al blij dat zij goed eet. Zij is inmiddels ook weer wat aangekomen (weegt de ene keer 5.8kg en de andere keer 5.85kg)

. Het enige wat mevrouw volgens mij wel erg leuk vindt, is dat ik het voer naar haar moet brengen....verwend nestje

. Morgen maar eens kijken (aangezien ik dan toch heel de dag thuis ben) wanneer zij dan toch besluit om zelf naar haar etensbak te gaan lopen. Hoop alleen dat ik dan genoeg zitvlees heb

.
Ga vanavond nog even langs de dierenarts om een zak senior voeding van Specific te halen, in de hoop dat zij dit ineens lekker vindt.
Kreukeltje eet op dit moment niet zo goed (ook gemengd RC Sensible (65%) en RC Renal Special (35%)). Zij krijgt net een paar dagen Semintra en volgens de dierenarts kan het zo zijn dat zij daarom wat minder eet. Kreukeltje heeft alleen niet zo veel reserve als Koetje. Zij is maar een klein poesje (2.75kg). Ik weeg haar wel elke avond en zij valt op dit moment gelukkig niet af. Heb bij haar ook al de voorraad nierdieetvoeding geprobeerd, maar ook zij pruimt dit niet

. Vanavond maar de seniorvoeding van Specific proberen, in de hoop dat zij dit ineens heel erg lekker vindt.