Terwijl ik zat te typen zie ik 2 nieuwe berichten, ik hoop dat ik met onderstaande mail alle vragen beantwoord

Ik werd opeens uitgelogd voor ik kon plaatsen, storing? zodoende...
@Castratenkoor: zie hieronder...
@Ennakkee: ik hoop zó dat het zo gaat lopen eerlijk gezegd, dat zou voor SYLVESTER het beste zijn en ik kan zien dat hij gelukkig is. Dat is eigenlijk precies wat ik hoop, dat hij een heerlijk kattenleven heeft en het hem eigenlijk niet zoveel kan schelen uiteindelijk wie hem eten geeft of een aai over zijn bol als hij daar eens zin in heeft.. NIETS zou me meer geruststellen: die redt zich wel, ik zou lekker kijken hoe hij geniet van nieuwe leventje. 1000% zeker weten!!
Uurtje geleden kreeg ik een mailtje n.a.v. ons gesprek vanochtend: dat ik er wel rekening mee moet houden dat hij de eerste 2 maanden sowieso binnen moet blijven (in mijn kamer, alleen dáár kan hij niet zo makkelijk wegglippen als er iemand binnenkomt) want stel dat hij er in paniek echt vandoor gaat......
Dat ze hem dan wel binnen houden -of ik het leuk vind of niet- ook al zou ik de pech hebben dat ik binnen die 2 maanden weer in het ziekenhuis zou belanden.
En dat een kat niet aan een tuigje of in een hok hoort; dat vinden ze (net als ik) een vorm van dierenmishandeling.
MOOI ZO!

Eigenlijk zeiden ze dat ik dan niet moet zeuren over privacy enzo als ze in mijn kamer gaan zitten want je kan hem moeilijk opeens alleen laten zitten de hele dag.
Weer iets waarvan ik denk: ja, zo denk ik er dus ook over! Fijn dat ze dat zo vanzelfsprekend vinden en denken: ze moet niet zeuren van 'dit is mijn kamer, privacy nee Sylvester gaat voor' dan: 'mss wil ze niet dat we in haar ruimte komen, is privé blabla'.
En een teken dat ze er echt voor waken dat er iets misgaat, zoals weglopen en de weg niet meer kunnen vinden. Daar was ik ook heel bang voor, maar daar houden ze dus echt wel rekening mee.
Dachten dat ik wel wist dat je een kat nooit zomaar los kan laten maar eerst een tijdje echt binnen moet houden zodat hij weet: dit is mijn nieuwe huis haha ja dat wist ik wel natuurlijk maar het leek me wat veel gevraagd, was allang blij dat ik daar mocht huren daarom durfde ik er amper over te beginnen.
Voelde me een lastpak en veeleisend, hun dachten stiekem 'ze denkt er wel erg makkelijk over'. Hoezo misverstanden..
Ik heb meteen even gebeld, blij dat ze er ook zo over dachten en v.w.b. de kattenbak: ja de eerste weken moet dat dan op een open bak zonder deksel naast het kattenluikje, dan de bak naar buiten, na 2 maanden dus, de gebruikte inhoud bij de composthoop en onder wat struiken gooien; dan snapte hij vast wel wat de bedoeling is

Nu zei ze: dan doe je gewoon steeds wat grond van buiten erbij, zo is de overgang van bak naar buiten veel geleidelijker. Lijkt me een heel goed plan!

Het zijn echt dierenliefhebbers en ik weet zeker dat ze zelfs extra goed op zouden letten dat het hem goed gaat.
Ook dat een kattenluikje prima is, maar, schreven ze nog: alles goed en wel maar niet zeuren als er dan opeens 4 katten op je bed liggen 's nachts want halsbandjes met sensor erin: mag niet, veel te gevaarlijk met alle bomen en struiken, als hij ergens blijft hangen... Kattenluik prima, maar geen touwtjes, bandjes of sensors aan zijn lijf.
En dus de kans dat de anderen het ook wel gezellig vinden zo haha nou ik vind het prima!!

Stelt me wel gerust, ze denken dus ook aan zijn veiligheid en gezondheid.
En nee, er is niemand die hem van me kan overnemen dat is het probleem juist! Maar naar buiten zal geen probleem zijn: hij zit de halve dag op zolder en daar is het dezelfde temperatuur als buiten ongeveer hij heeft dan ook tweemaal zoveel vacht als in de zomer en zo koud is het nog niet eens buiten! Hij zit dagelijks urenlang buiten al is het op het balkon, de temperatuur is hetzelfde alleen als het waait is hij weg dan gaat hij heel slim aan de andere kant van het huis op het balkon uit de wind zitten.
Ook zit hij de eerste 2 maanden (6 weken vonden ze te kort, oke 2 maanden dan) binnen om te wennen en dan is het alweer mei. Ik ga eind v.d. maand verhuizen voor alle duidelijkheid.
Ook hebben ze me echt gezworen dat -mocht het echt niet gaan- ze desnoods zelf een goed adres zoeken bij kennissen, vrienden of familie voor Sylvester. Maar tegelijkertijd zeggen dat ik me niet zo druk moet maken en hij het vast leuker vind om vogels te kunnen besluipen buiten dan er vanachter een net op een balkon naar te kunnen kijken.
Inmiddels heb ik besloten het gewoon te gaan proberen, iets in me zegt dat hij i.i.g. in goede handen is: van een wildvreemd gezin weet je toch veel minder wat ze doen als ze Sylvester ook niet meer kunnen verzorgen of gaan verhuizen.
En noem me gerust hysterisch: ik denk dat het niet voor niets was dat ik een paar maanden geleden nog in de krant las dat zwarte katten het minst gewenst zijn en vaak het langste in het asiel zitten want zwarte katten brengen ongeluk denken veel mensen. Het idee maakt me echt serieus al bang want hij zou echt gek worden in een asiel, echt hij is heel gevoelig maar bedenk ik nu ook gevoelig voor wat goed en slecht voor hem is.
De 2 mensen van wie hij wel snoepjes aanpakt en die hem op de arm nemen om een potje te knuffelen zijn echt kattengek, knipperen ook met hun ogen naar hem (doe ik ook weleens, dat ziet hij als: alles is ok, rustig aan geen paniek: ik heb geen kwaad in de zin) daarom wil hij wel door hun opgetild worden, door anderen alleen geaaid maar: pootjes op de grond jeweetmaarnooit!
Nu ik het zo nog eens bekijk denk ik dat ik hem gewoon mee moet nemen, ik weet gewoon zeker dat ze hem nooit naar een opvang o.i.d. zouden brengen en van een vreemde weet je dat niet. Er zijn zoveel mensen die in een opwelling denken ja leuk voor de kinderen en als het behang er opeens aangaat is het niet zo leuk meer.. of als ze ziek worden, de kinderen een keer een flinke haal geven als ze te wild doen; allemaal redenen waarom kinderen plots allergisch worden voor katten (zie Marktplaats..) en de kat wegmoet, gratis af te halen en bekijk het maar.
Ik ga het dus gewoon doen zeker na dat mailtje over binnenblijven en geen hok of touw

O ja zijn krabpalen, plankjes e.d. moeten ook allemaal mee van ze: als je niet echt geinteresseerd bent vráág je daar nog niet eens naar lijkt me..
Ik heb gewoon het gevoel dat het wel goedkomt met geduld en rustig aan: de gebruikte fleece-kleedjes met geur er gratis bij zijn al onderweg, ik ben te laat en stuur er morgen een paar op voor in de bijkeuken, kamer en de schuur: baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar voor wie denkt: ja dat is dus echt zinloos, alleen leuk voor kittens.