2 weken terug is Mewtwo, onze nieuwe aanwinst van 13 weekjes oud, bij ons komen wonen. Mewtwo is een stamboom Ragdoll poesje en echt een schatje. Katching is half Abessijn, 4 jaar en woont dus al een tijdje bij ons. Ik en mijn vriend werken veel dus we dachten dat Katching een zusje erg gezellig zou vinden, ze is namelijk een poes vol energie die veel wilt spelen.
Ik heb de ontmoeting netjes volgens het boekje gedaan... aparte kamer, aparte kattenbak, langzaam aan elkaar laten wennen. Helaas is Katching niet heel blij met de komst van Mewtwo

Mewtwo komt verder helemaal niet bang of ongelukkig over, die blijft Katching vol hoop opzoeken met erg veel enthousiasme. Katching is erg gestrest, at de eerste dagen slecht (nu wel weer beter) maar ze is niet helemaal zich zelf, lijkt zelfs een beetje boos op ons dat we Mewtwo hebben binnen gebracht?
Soms komen ze allebei op m'n schoot liggen en soms lijkt het alsof ze met elkaar spelen (rennen achter elkaar aan). Maar gisteravond bijt Katching ineens tijdens het spelen Mewtwo.
Zijn er hier kattenliefhebbers die tips en tricks hebben? Waar moet ik op letten? Wanneer moeten we beslissen dat een zusje voor Katching geen goed idee was?
Groetjes,
Poezenmoeder Marleen