Even in het kort en anders zie topic nierfalen en epilepsie samen Help! voor het complete verhaal tot nu toe.
Maart 2015 is er bij Charley chronische nierfalen geconstateerd en januari 2016 epilepsie erbij, voor beide krijgt ze medicijnen en dieetvoer.
3 weken geleden merkte ik dat Charley niet meer kon poepen en dat ze vreselijk zat te persen, ik heb gelijk de DA gebeld en ze werd gelijk opgenomen met een verstopping. Nu 3 weken later is ze voor de 3de keer opgenomen en zijn er foto’s gemaakt waaruit blijkt dat ze een megacolon heeft. Ze heeft al meerdere klysma’s gehad maar reageert hier bijna niet op. Ze krijgt al 3 weken laxeermiddel (2x daags 8ml) en olie maar dit werkt blijkbaar ook niet echt want ze zit nog steeds/weer verstopt. Ze heeft vrijdag op zaterdag iets gepoept maar dit was zeer hart en kleine keuteltjes. Ook eet Charley bijna niet meer omdat haar buikje natuurlijk helemaal vol zit en ze slaapt erg veel, bijna de hele dag.
Ik weet dat mijn schat pijn heeft want dit kan ik aan haar zien en dat verdient ze echt niet. Ik heb aan de optie gedrag voor een darm operatie maar hier heb ik mijn twijfels echt over omdat de oorzaak van de megacolon haar nierfalen is. De kans is heel groot dat ze in de toekomst ( kan al in een week zijn ) weer verstopt zit.
Ik kreeg de tip om een nieuw topic aan te maken in de hoop dat er baasjes reageren die dit ook hebben meegemaakt (magacolon) en die mij tips en raad kunnen geven want ik weet het even niet meer en ben bang haar kwijt te raken

Sorry voor alsnog het lange verhaal.