Mijn kat (vrouwelijke kat) is 10/11 jaar ondertussen, gesteriliseerd en algemeen erg happy!

Nou... om to the point te komen.. er zit een knobbel onder haar vacht.. bij een tepeltje. Het zit er bijna al een jaar.. Volgens mij is het een kanker-bolletje.... Het is klein begonnen maar toch wat gegroeid heb ik de indruk. Ze heeft er geen last van en beseft het niet (volgens mij). Ze is nog steeds zo happy als vroeger en dat is belangrijk vind ik.
Het is infeite haar 2de kanker-bolletje..

Wel... nouja, volgens mij is het terug.. en al ff... De reden waarom ik NIET naar de dierenarts ga is omdat ik mijn kat gelukkig wil zien. Vorige keer was ze (super)depressief en uitgeput voor 2-3 dagen, en dacht ik letterlijk dat ze ging sterven.. Ik ken mijn kat... en toen was ze bang/uitgeput en erg zwak.
Dat vond ik super erg en pijnlijk om te zien en ik wil er bewust voor kiezen haar niet meer lastig te vallen daarmee en haar gelukkig te laten "leven" terwijl het kan.. en ze is gelukkig. Dat vind ik belangrijk.
Soms merk ik het knobbeltje opnieuw op.. zoals 10 minuten geleden.. en gaan er vraagtekens om in mijn hoofd, "moet ik toch naar de dierenarts?".. kan ik iets doen? Moet ik haar terug door die ellende halen? Of is het toch niet zo erg? Iemand ervaring hiermee?

Veel dank alvast. Mvg