Sinds een paar dagen hebben wij een hele leuke, dikke gecastreerde kater van circa 6 jaar. We hebben hem uit het asiel gehaald dus de exacte leeftijd weet niemand.
Toen we hem net hadden hebben we hem rustig laten wennen aan zijn nieuwe omgeving: de woonkamer, eetkamer en keuken (= 1 ruimte). Al snel kwam hij lekker bij ons liggen en vond hij het allemaal wel prima. Hij kijkt veel naar buiten wat er gebeurd en 'schrikt' nog vaak van geluiden die hij niet kent (douch, waterkoker, deur, kraan etc). Omdat hij zich zo voorbeeldig gedroeg hebben we hem kennis laten maken met de gang en de hobbykamer/rommelkamer. Hij is gigantisch nieuwsgierig dus hij neust daar graag rond. Maar nu het gekke gedrag...
Als ik thuis ben mag hij in alle eerder genoemde ruimtes komen. Dan zit hij bij mij in de woonkamer, dan sta ik op van de bank om wat drinken te pakken en dan rent hij ineens de gang in met z'n staart niet omhoog maar meer recht naar achteren/beneden waarbij de haren op z'n staart iets lijken uit te zetten. Het rennen is een combinatie tussen huppelen en rennen.
Is hij nou gewoon speels en rent hij uit speelsheid van me weg om me uit te dagen met hem te spelen, of is het gewoon angst? Ik weet in ieder geval zeker dat hij niet iets geks heeft gehoord waar hij voor vlucht... Hij komt vaak ook met hetzelfde gemak gewoon weer naar de woonkamer toegelopen zodra hij de gang in is gerend.
Ben benieuwd of iemand dit herkent of uit kan leggen wat onze kat hier nu eigenlijk mee bedoelt