Ik ben nieuw hier op deze site

Samen eten of juist niet?
Wat achtergrond informatie:
Sinds juni 2015 hebben mijn vriend en ik twee kittens geadopteerd van 2 maanden oud, broer en zus, genaamd Mica en Teddy. In het begin deden ze echt ALLES samen en waren ze onafscheidelijk. Nog steeds gaan ze goed met elkaar om, totdat Mica bezitterig wordt over iets. In het begin was het alleen naar Teddy grommen als ze bijvoorbeeld aan het spelen was met haar favoriete speeltje. Maar verder dan dat kwam het niet.
Sinds vorige week merkten wij dat Teddy niet meer bij de voerbak durfde te komen. Tot nu toe aten ze altijd tegelijk. Ze hebben een eigen voerbakje, die zetten we wel naast elkaar neer. Alleen als Mica klaar is dan eet ze ook uit Teddy's voerbakje en hij laat dat toe. Ook gebruiken we sinds kort vaak een interactief voedsel plateau (activity food center stimulo heet dat), met buizen waar het voedsel in kan die ze dan met hun pootjes eruit moeten vissen. Dit ging in het begin ook prima en ze deelden het plateau als ze gingen eten. Nu hebben we gezien dat Mica Teddy ook daadwerkelijk slaat als ze met het plateau bezig zijn, waardoor hij wegloopt en niet meer durft te eten.
Sinds dit geval geven we ze in aparte kamers eten, zodat Teddy zijn eigen bakje leeg kan eten zonder dat hij verjaagd wordt.
Dus, mijn concrete vraag is: is dit de beste oplossing? Of moeten we Mica corrigeren (nu ze nog jong zijn, bijna 10 maanden) als zij Teddy verjaagt/slaat, net zo lang totdat ze wel naast elkaar kunnen eten? Ik weet niet of doordat we dan partij gaan kiezen voor Teddy het probleem zo alleen maar erger wordt.
Alvast bedankt voor jullie advies!