nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door BloemTetsu »

Tot Kathy* wist ik dat ook niet. De da ook niet pas na 1 week van alles met haar doen qua meds werd haar bloed getest. Toen afgesproken met elkaar dat we veel eerder bloed gingen testen voor haar zusje. Dus toen Ducky* het daarna ook had zaten we snel bij de DA.
Zij waren 14 jaar en zusjes van elkaar. En al veel langer oud aan het zijn. Dat geld voor jouw kat niet.
Het zou wel heel misschien kunnen. In dat geval zou ik het liever weten, dan dagen aanklooien.
Het is een scenario niet de zekerheid. En bloedtesten kan sowieso geen kwaad.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

Ik kom net boven en zie dat Charley in haar mandje heeft gespuugd en ook in de kattenbak, hele brokken en reepjes natvoer. Ze heeft ook gepoept, in mand 1 grote harde en 1 kleine in de bak. Ben erg blij dat ze heeft gepoept vanmiddag maar houd het wel goed in de gaten want gaat het morgenochtend nog zo gaat ze voor controle naar de DA.
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

:cry: Charley is net bij de DA opgenomen, ze is er volgens de DA slecht aan toe. Haar buikje zit helemaal vol en ze gaan haar nu gelijk laksere. Mocht ze voor 18:00 gepoept hebben bellen ze me anders hoor ik morgen verder. Mijn arme meissie :cry: Voel me rot en schuldig dat ik niet eerder naar de DA ben gegaan.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door BloemTetsu »

Nou :(
Katten zijn heel goed in het maskeren van ongemak. Sterkte en ik zal voor Charlie duimen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Cerna

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Cerna »

roosje1984 schreef:Ook haar epilepsie pillen geven is een drama, ze spuugt ze naar een aantal minuten gewoon weer uit.
Kun je ze niet fijnmaken en dan mengen met een heel klein beetje warm water en opzuigen in een 2,5 ml spuitje?

Ik heb een kat die ook rustig 5 minuten met een pil in de holle kies blijft lopen en hem dan alsnog uitspuugt. Nu los ik het op en omdat het niet meer is dan 0,5 ml. kan ze het ook niet meer uitspugen. Werkt geweldig!

Ik zou haar ook 2x daags lactulose gaan geven. 1 ml. per keer en achterop de tong spuiten (evt. mengen met het epilepsiepilletje, hoef je haar niet zo vaak te plagen).

Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Adriana »

roosje1984 schreef:..Mijn arme meissie :cry: Voel me rot en schuldig dat ik niet eerder naar de DA ben gegaan.
er is geen reden te bedenken waarom je je zo schuldig moet voelen. je doet er meer dan alles aan om Charley te helpen en bij te staan en je had dit niet kunnen weten! gelukkig is ze bij de da en we duimen met al onze pootjes voor julllie!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Dinky »

En nog iets gehoord van Charlie?

Hoe dan ook *knuffel* vanuit hier
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Ennakee »

Hier draaien ook de duimen en pootjes

Heel veel sterkte voor je meisje!!!
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

Cerna schreef:Kun je ze niet fijnmaken en dan mengen met een heel klein beetje warm water en opzuigen in een 2,5 ml spuitje?
Dit kan ik wel eens proberen, bedankt voor de tip.
Dinky schreef:En nog iets gehoord van Charlie?
Helaas niks gehoord, dit betekend dat ze niet heeft gepoept en dat ze het via het laxeren ook niet is gelukt. Morgenochtend vroeg bel ik ze gelijk op om te horen hoe het gaat.

iedereen bedankt voor het duimen en pootjes draaien.
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

De DA heeft net gebeld, Het gaat niet goed met Charley en ze mag vandaag niet naar huis. Ze hebben haar gisteren 2 klysma's gegeven en daar reageerde ze amper op, 2 kleine harde keuteltjes. Haar buikje zit nog erg vol en ze gaan het nu ook proberen met olie door het voer en ze gaan een bloedonderzoek doen om te kijken hoe haar nierwaarden zijn. De DA zij dat ik morgenochtend weer verder hoor hoe het gaat en of ik haar dan mag ophalen.

Ik maak me nu wel vreselijke zorgen om haar en wil graag naar haar toe om haar een hele dikke knuffel te geven.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door BloemTetsu »

Dat is naar nieuws :(
Dikke knuffel.

Langs gaan om knuffel te geven kunnen ze toch niet weigeren?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Cerna

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Cerna »

Ik zou gewoon langsgaan; dat is voor haar ook veel fijner dan al die vreemde mensen en de vreemde omgeving.

Toen Noa drie dagen in de kliniek was om gespoeld te worden zijn we ook iedere dag een uurtje geweest: aaien, borstelen en ze vond het heerlijk.
En Noa wilde ook niet poepen. Echter, zodra ze thuis was rende ze naar de bak en deed wat ze moest doen. Van de stress had ze het drie dagen opgehouden, arme ding!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Dinky »

roosje1984 schreef: Ik maak me nu wel vreselijke zorgen om haar en wil graag naar haar toe om haar een hele dikke knuffel te geven.
Ik zou gewoon met de praktijk bellen om te vragen of je langs mag komen om lekker te knuffelen. Daar is geen dierenarts voor nodig dus normaal gesproken zou dat toch gewoon moeten kunnen lijkt mij.
Wel enorm balen dat ze nog niet mee naar huis mag :-(

Duimen blijven op volle toeren draaien hier voor jou en Charley!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Ennakee »

Ik zou ook wel eerst even bellen, en vragen of ik kon komen.
Hoe minder spanning ze heeft hoe sneller de ontlasting in beweging kan komen.

En een fijne knuffelpartij werkt zowel voor Charley als jou, ontspannend en ook helend.

Heel veel sterkte en beterschap voor jullie allebei.

Ook hier blijven de duimen en pootjes draaien
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

Ik ben net bij Charley geweest en heb haar flink geknuffeld. Ze zag er ondanks alles goed uit. Ze krijgt nu laxeermiddel, olie, recovery dwang voer en heeft vanmiddag nog een klysma gehad. Ze heeft gepoept toen ik erbij was maar dit ging nog steeds heel moeilijk en de keutel was heel klein en hard. Ik word morgen gebeld hoe het gaat en of ze naar huis mag.
Plaats reactie