Nieuw begin

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Nou zeg, ik weet echt niet wat dit is hoor :roll:
Zij willen ons geen katten/kittens geven omdat wij kinderen willen :shock:
Alsof ik dan mijn katten opeens weg zou doen ofzo :roll:

Ik vind dit echt niet tof meer :edoh:
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw begin

Bericht door Rik »

Pfff, je zou toch bijna gewoon op straat een nestje gaan zoeken en er daar één van pakken.

Ze willen ze blijkbaar niet kwijt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Nou hé. Gelukkig hadden we er nog meer op het oog maar het is alsof ze met z'n alle mij boycotten. Ik wil juist zo graag katten helpen :( En dan krijgen we dit.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuw begin

Bericht door nellebel »

huhhhh wat is dat voor vreemde redenatie. geen kittens omdat je kinderen wilt??? snap dat tegenwoordig veel mensen dat als reden noemen om hun katten in het asiel te stoppen, maar hun moeten toch ook weten dat die mensen dit gewoon als smoesje gebruiken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Nieuw begin

Bericht door BloemTetsu »

Grapjassen. Balen van weer een afwijzing.
Hier de grootste angsthazen gehad en toch ging het goed met mensje erbij.
Dat je een nieuwe kat niet bij een lopende en meppende dreumes zet, ala. Maar door zwangerschap en liggende baby die nog weinig doet wennen ze er aan. En de baby kan dan vanaf dag 1 leren omgaan met katten.
Als peuter is het dan wel een uitdaging, maar tegen die tijd zijn de katten gewend en weten ze hun rust plekje wel te vinden.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw begin

Bericht door castratenkoor »

Ik ben ook vaak aangewezen op oeps-nesten en pretnesten. Asiels zijn vaak van mening dat ik geen kitten mag omdat ik meer dan 3 katten heb. Tsja - ik denk toch echt dat ik een kitten meer te bieden heb dan wanneer het kitten in een keurig net huis als enige kat geplaatst wordt. En dan van alles afgeleerd moet worden.......

Wat kinderwens betreft. Aan de ene kant, zij kijken naar slechte ervaring en ja mensen genoeg die de kat wegdoen omdat anders de baby vies zou worden. Zo hebben we ze hier op het forum echt ook wel gehad, b.v. eentje die de kat naar de schuur wilde verbannen. Maar aan de andere kant, toch wel het merendeel van kattenbezitters die gewoon ook van hun kat(ten) blijven houden als er een kind komt.

En ook gevaar van huishouden met 30+ katten......nee die zijn niet altijd gezond en goed voor de individuele katten. Maar als ik 8 katten in mijn huis wil en kan hebben, dan vind ik die regels van asiels best absurd. Als ze nou zouden zeggen niet meer dan 10 ok, maar de grens bij 3 leggen snap ik geen donder van.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Ja, ik kreeg te horen dat ik beter kon wachten tot ik kinderen had en dan pas aan katten moest beginnen. Het zou zomaar nog jaren kunnen duren voor er kinderen zijn. En in het ergste geval is dat over een jaar al, maar dan hebben de kittens wel mooi een jaar om te wennen aan ons.

Maar goed, als ze graag willen geloven dat ik de katten weg zou doen omdat ik een kind wil dan moeten ze dat vooral denken. Ik weet wel beter.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw begin

Bericht door Rik »

Volgens mij komt katten allergie bij baby's maar zelden voor. Dat is iets dat kinderen later ontwikkelen. En het is maar de vraag of ze dat ontwikkelen als ze vroegtijdig blootgesteld zijn aan katten. Dus volgens mij is het juist heel goed om katten te hebben als er een baby komt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Nieuw begin

Bericht door Kimm »

Wat een rare regel.. Als je zou liegen en zou zeggen ik wil geen baby was je wel geschikt? En dan zou je niet meer van gedachten kunnen veranderen? Heeeeel vreemd.
Maargoed, er zijn nog meer opties. Vind het zo rot voor je. Allemaal die tegenslagen voor iets waar je juist naar uitkijkt is echt niet leuk.
Maar als het dalijk eindelijk zo ver is, dan is het het allemaal toch waard geweest!!
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuw begin

Bericht door Ennakee »

Heb je op de site van dierenasiel Utrecht gekeken?

Ik weet niet of jullie over een tuin beschikken.
Mocht dat wel het geval zijn, zou je eens naar Bollo kunnen kijken.
Hij kan bij honden en grote en kleine kinderen en ook bij katten.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw begin

Bericht door Rik »

Ik zat ff naar Bollo te kijken (daar staat inderdaad veel "Ja" bij).

Is dit eigenlijk een normale regel voor een asiel ??
Dieren die geplaatst worden blijven te allen tijde eigendom van het asiel. Dit betekent onder meer dat als het dier om wat voor reden dan ook niet meer gewenst is het terug moet naar het asiel. Het is niet toegestaan een asieldier te verkopen, weg te geven of ermee te fokken.
Niet dat het veel uitmaakt maar ik dacht dat je de kat toch kocht en dat het dan ook je "eigendom" is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nieuw begin

Bericht door Featherr »

Bolle moet naar buiten.. En dat is hier geen optie. Een hele wijk vol met katten en de bus rijd hier net voorbij de achtertuin, zit een weg waar mensen minimaal 50 rijden en dus vol met bussen, vrachtwagens en auto's.
Dus mijn katten gaan niet naar buiten.

En er staat toch wel dat hij dat nodig heeft.

We vinden wel een kat hoor. Dat komt wel goed. We hadden nog meer katten dan die blinde op het oog dus ik heb alsnog even een mailtje gestuurd.
Colin is wel eindelijk zo ver dat er twee mogen komen :shock:
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuw begin

Bericht door Sifra »

@Rik: Dat is een heel gewone regel in de verkoopcontracten van asielen. Alleen controleert geen enkel asiel of je je aan die regel houdt. Het is al een uitzondering dat kort na de aanschaf van de kat nacontrole plaatsvindt.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuw begin

Bericht door Adriana »

ook in DH is dat de regel en er gaat geen dier ongechipt de deur uit.
chip-registratie wordt niet overgeschreven en blijft altijd op naam en gegevens van het asiel staan.
en - we waren er afgelopen week - sommige geplaatste asieldieren komen een paar keer terug.
en dan is het heel handig om ze onmiddellijk thuis te kunnen brengen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw begin

Bericht door castratenkoor »

Douwe komt uit asiel Drachten. Daar gaat alles gechipt en gecastreerd de deur uit, maar wordt wel degelijk jouw eigendom. Douwe zijn chip is overgeschreven op mijn naam.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie