Nov 2014 kwam Fien bij ons in huis, zij was een vondeling en ongeveer een jaartje oud. (volgens de DA)
Ik vond het zielig alleen en in jan 2015 kwam Flor, een katertje van 13 weken erbij.
het was van Fien's kant geen liefde op't eerste gezicht, terwijl Flor z'n best deed om toenadering te zoeken.
Na een maand of 3 leken ze elkaar wel te accepteren en ging het een stuk beter.
Tot Flor ouder werd en rond de 7 maanden was. Fien wil bijna nooit spelen en hij heel de tijd.
Flor liep vooral gefrustreerd rond en zeurde de boel bij elkaar.
Naarmate hij ouder werd, ging het alleen maar slechter tussen die 2.
Flor zat heel de tijd Fien uit te dagen en er achteraan te crossen.
Na enige tijd twijfelen heb ik de knoop doorgehakt en terug een kitten gekocht.
Fleur, een ragdoll poesje van 17 weken, kwam hier sept 2015.
Na precies 1 dag waren Flor en Fleur dikke vriendjes en onafscheidelijk.
Het is echt aandoenlijk om ze bezig te zien! Flor is een zorgzame grote broer voor haar.
Fien was weerom niet blij toen Fleur erbij kwam, ocharme, voor haar begon alles opnieuw.
Ze is heel onzeker.
Maar ik dacht dat nu de 2 jongste elkaar hebben, Fien meer rust zou krijgen.
Ondertussen is Fleur 7 maanden en jaagt samen met haar stoere broer achter Fien.
Ze is ook een kilo afgevallen en verliest veel haar. Ik vermoed dat ze stress heeft... kan dit?
Ik weet niet goed hoe ik ze moet helpen of wat ik kan doen om de situatie wat aangenamer te maken voor haar?
Als ik met hun speel probeer ik haar extra te betrekken, ze wil wel maar weet niet hoe.
Overdag hou ik de '2 rakkers' in't oog en zorg ik dat ze niet teveel achter Fien zitten.
Als ik weg ben en 's nachts heb ik het niet in handen.
Er zijn genoeg slaapplekjes, zodat zij zich kan terugtrekken om alleen te zijn.
Regelmatig zet ik de andere 2 in de veranda of de buiten ren zodat Fien even alle aandacht heeft. Zij bloeit op die momenten helemaal open! Ze is zo lief en aanhankelijk. Dan knuffel ik ze constant en spelen we. Maar zodra de andere 2 weer binnen zijn, schiet ze weer weg.
Als ze natvoer krijgen eten ze wel allemaal samen in de keuken, naast elkaar, en dat gaat goed.
Slapen gebeurd af en toe ook met 3 in 1 mand, maar is wel zelden.
Meestal als Fleur of Flor erbij springen gaat Fien eruit.
Ik vind het gewoon zo zielig voor haar