Dit is mijn eerste post, maar ik zit al een tijdje met een brandende vraag.
Ik heb 2 poezels, hieronder even de karakters van mijn poezekinderen":
1 geholpen kater, Cody, van 9 jaar oud, is op straat gevonden als kitten door mijn moeder en omdat er na meerdere zoekpogingen geen eigenaar op kwam dagen in huis genomen door mij.
Cody is altijd een beetje angstig gebleven voor mensen, behalve voor mij.
Als ik op de bank zit knuffelt hij me bijna dood, maar zodra ik opsta rent hij weg. Hij is dus erg moeilijk te vangen ook en is erg lastig in een reismandje te stoppen. Daar moet ik echt rustig de tijd voor nemen. Mijn vriend mag sinds kort ook zo nu en dan een aai geven... maar vaak blijft cody net op zo'n afstand zitten dat mijn vriend er net niet bij kan haha.

3 jaar geleden heb ik een poes uit het asiel gehaald. Ik was net gescheiden en cody leefde eerst in een kattengroep van 4 waarvan hij echt de clown was. Nadat mijn ex vertrok en met grof geweld de katten meenam.. kwam ik alleen te zitten met cody. Je begrijpt de band werd nog sterker.
Toch merkte ik dat cody zich niet fijn voelde en toen ben ik asiels afgereden voor een speelmaatje die bij hem zou passen. Uiteindelijk kwam ik bij een opvang waar een poes zat uit roemenie die net weer binnen was gekomen na een verkeerde match. Ze was nog erg jong en kon dus nog overal aan wennen.
Zo kwam Noeska in ons huishouden wonen. Een poes die heel vrij is, werkelijk voor niks of niemand bang en laat zich geen nee zeggen haha. Ze rent niet weg voor honden en mept van zich af als je iets doet wat ze niet fijn vind.
Kortom 2 verschillende karakters....
Nu gaan wij dit jaar op vakantie met de boot, dus de katten kunnen niet mee. Helaas niemand in de omgeving die voor ze kan zorgen.
Ik ben opzoek gegaan naar een pension, maar het lastige is dus dat het 2 verschillende poezen zijn. Noeska kan ik makkelijk in een pension doen waar ze in een grote kattenkamer verblijft en een buitenverblijf heeft.
Cody daarintegen is niet handig in een groot verblijf ik kan hem nooit te pakken krijgen als hij in een grote kattenkamer verblijft. Het is geen kat die naar me toe loopt als ik hem roep....
Dillema!!
Nu heb ik een pension gevonden met kattenkamers, ziet er echt super uit en het is ook echt super netjes. Enige is, als ze met zn tweetjes in een kattenkamer komen, dan kan noeska niet naar buiten omdat hier geen buitenverblijf bij zit...
Wederom Dillema!
Mijn broer bied aan Cody op te vangen voor die 3 weken bij hem thuis in zijn flat. Daar zijn geen andere beesten aanwezig en cody heeft het hele huis voor zichzelf. Mijn broer werkt vaak dus cody zal hem alleen zien na werktijd ( dat is nu natuurlijk niet anders). Enige verschil is.... dan is Noeska er niet.
Wat zouden jullie doen?
De 2 voor 3 weken uit elkaar halen.. noeska in een pension en cody bij mijn broer?
Beide in 1 kattenkamer en noeska dan maar even een paar weken niet naar buiten?
Sorry voor t lange verhaal maar ik weet gewoon even niet wat ik moet doen...