Heeft iemand ervaring met een kat die exocriene pancreas insufficiëntie (EPI) heeft?
Mijn kat Maui ( 12 in februari ) heeft deze diagnose gekregen toen ik voor een senioren check up
ging naar de dierenarts en vage klachten. Af en toe diarree, huilen voor hij op de bak ging. Bloedonderzoek gedaan, urine onderzoek en ontlasting onderzoek. Uit het laatste bleek dat hij te weinig van het enzym Amylase had om zetmeel af te breken. Ik kreeg Zymoral poeder mee om door zijn eten te mengen maar dat stinkt als een gek, zelfs ik vind dat en hij at het gewoon niet of amper.
Dus online een poeder gevonden, Pancrex , reuk en smaakloos en dat eet hij wel door zijn eten.
Had de dierenarts hierover gebeld maar ze hadden er nog nooit van gehoord, zouden het opzoeken en me terugbellen maar dat hebben ze niet gedaan. Dus ik heb het maar gewoon besteld. Hij lijkt pijn te hebben, ik vermoed erge buikpijn dus ik ga morgen de dierenarts bellen voor een pijnstiller, dit vind ik zo zielig.
Tot overmaat van ramp lijkt de diarree erger te worden, vanmorgen vond ik poep tegen de muur aan, waarschijnlijk zat hij op de leuning van de bank en kon het niet meer voor lopen

Achteraf gezien vermoed ik dat hij dit al heel lang heeft, hij heeft jaren gehad dat hij zijn buik kaal likte maar ik dacht dat het een allergie was en later stress.......maar nu denk ik dat hij buikpijn had.
Maui is een half Bengaalse kat, woog 8.5 kilo bij de dierenarts, is van achteren ingevallen en heeft een extreem bolle buik.
elk advies is welkom, ik begin een beetje radeloos te worden nu.
groetjes
Marja