Wassen doen we zo goed en kwaad als kan. Ze vinden het echt niet leuk en alleen is ee bijna geen beginnen aan. Maar we doen ons best.
Moes heeft 1 dag echt vaste ontlasting gehad en heeft nu weer diarree. Mila heeft constant diarree gehad.
Mila is een echte knuffel geworden en heeft vandaag anderhalf uur bij mij op de bank geslapen helemaal tegen mij aan. Moes ligt liever in het mandje of echt op het eind van de voeten onder een dekentje.
We hebben een beetje het idee dat Moes zig niet zo goed voelt. Maar van de andere kant kan het ook zijn karakter zijn want het is eigenlijk al zo vanaf het begin.
Als hij met iets speelt of eet of net wat en Mila komt eraan dan gaat hij vanzelf weg. En natuurlijk net als Moes wilt eten komt Mila er snel aan en net bij hetzelfde bakje. Hij speelt ook wat minder dan Mila, en springen kan hij ook iets minder. Hij komt soms wel even aandacht vragen of een kusje geven maar dan gaat hij gewoon weer naar de keuken. Of soms ligt hij er wel bij. We proberen nu beide Moes iets meer aandacht te geven. Aangezien Mila de hele tijd komt knuffelen krijgt zij natuurlijk heel veel aandacht maar ik wil dat Moes niet tekort doen.. Maar van de andere kant hoeft hij dat ook misschien niet.
Ik dacht altijd dat de kater de dominante was maar dit hoeft dus niet zo te zijn?
Moes zit ook heel graag zo hoog mogelijk. Denken jullie dat we nu weer de krabpaal tot het plafond kunnen maken of toch nog even wachten? Als ze net wakker zijn zijn het ook niet de beste springers. Willen ze een metertje springen als ze de ogen net open hebben en dan uiteindelijk zijn het net 10 cm. Ziet er trouwens wel heel grappig uit.
Ze hebben iets nieuws ontdekt.. Waardoor het misschien zelfs slimmer is om de krabpaal tot het plafond te maken ( is ook nog maar een paar cm). We hebben een raam boven met een balk en daar gaan ze nu op. Ze kunnen er niet op omdraaien want dat is te smal, maar heb Mila er al terug op achteruit zien lopen.
Ik zal er nog even een foto van plaatsen.
Verder gaan we woensdag weer verder met het tweede deel van de kuur en dan kijken we hoe het verder gaat.
Oja, mijn vriend is afgelopen week ziek geweest dus de hele tijd thuis geweest en ik heb vandaag nog vrij gehad. Toen ik vanmiddag me even omkleden was en opmaken zat er al eentje te miauwen achter de deur ( mogen niet in de kleedkamer). Nu ben ik bang aangezien we er morgen allebei niet zijn dat ze onrustig worden ofzo, haal ik me nu te veel in mijn hoofd en deed hij dat gewoon omdat hij me hoorde? Ook Mila komt me overal achterna, zelfs naar het toilet en dan op de schoot zitten en aandacht vragen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe ze zijn als ik weg ben en misschien gaat alles goed maar ik zou het zo sneu vinden als ze de hele dag zouden zitten de miauwen. Maar ik vind het te gezellig als ik thuis ben om hun dan even alleen te zetten zodat ze er aan gewend blijven, dus dat doe ik niet. Als ik thuis kom van werk worden ze trouwens wel allebei net wakker dus ze slapen wel gewoon, dus misschien maak ik me ook wel te druk. Morgen als we beide weg zijn laat ik wel veel open dat ze in de keuken gang en boven gang en kattenkamertje kunnen komen.