Misschien kan iemand mij hier helpen.
Ik heb 2 poezen, Flo en Feline, beiden gesteriliseerde kattinnen uit een verschillend asiel.
Feline was er eerst, een rustige, veel slapende poes, 2 maand later kwam Flo erbij. Beste vrienden zullen ze nooit worden, Feline beschouwd Flo als indringer in haar gouden nest en Flo is een zeer speelse poes die dan graag Feline uitdaagt om toch eens te kunnen spelen.
Soms spelen ze wel en soms vechten ze eens maar niks ernstigs, tot zondag...
Ze zaten achter elkaar, trap op, trap af, de rollen keerden eens om en plots ... vliegen ze elkaar in de haren, Feline bleef maar slaan, bijten en krabben naar Flo, en Flo stak zich weg onder de kast maar Feline bleef pogingen doen om haar verder te attakeeren. ik zat op het toilet dus heb niet gezien wat er gebeurt is. Flo heeft geplast van schrik denk ik en na ze uiteen te halen bleven ze grommen en blazen naar elkaar.
Ik heb ze apart gezet maar tot nu toe, telkens ik ze wil "verzoenen" vliegen ze weer in de haren! ze snuffelen wel eens aan elkaar maar er is altijd één van de 2 die begint te blazen.
We zijn nu 3 dagen verder en het lukt nog altijd niet, Flo probeert contact te zoeken maar ik weet niet of het is om terug aan te vallen of niet, Feline wil geen contact. hun ogen zoeken elkaar constant!
Deze morgen zat het er na 10 minuten weer bovenhands op, het duurt een halfuur vor ik ze kon kalemeren en apart zetten. ik heb op aanraden van de dierenarts feliway gehaald maar wanneer weet ik dat dit werkt?
Hij zei als het na 2 maand niet lukt, ik één van de 2 zal moeten wegdoen

Ik wissel ze van van kamer, kwestie dat ze geuren van elkaar blijven opdoen maar misschien zijn er nog andere tips?
Ik heb niks aan de voeding veranderd en er gebeurden ook geen veranderingen in hun omgeving.
Moest ik nu weten wat er gebeurt was opdat ze elkaar zo in de haren vlogen ... het stemt mij triest ...