Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dinky »

Ik zou sowieso oppassen met AB bij diarree omdat AB ook nog wel eens diarree kan veroorzaken ;)

En inderdaad, wanneer botten verhit zijn dan zijn ze ongeschikt om te voeren omdat de botten dan kunnen splinteren (rauw is het geen probleem omdat ze dan dus niet zo splinteren)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Adriana

Bericht door Adriana »

heerlijke dreutels, is die met de verticale V-streepjes boven de ogen het poesje?
kan me voorstellen dat jullie helemaal in de wolken zijn met deze tijgers..
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Ik blijf alleen maar foto's maken, zijn inderdaad echte knapperds. En dat koppie op de bank was zo lief, hij was echt mee tv aan het kijken.

Als ik eerlijk ben raak ik nog steeds door de war wie wie is. Als ze langs elkaar staan zie ik het want het kopje van het katertje is een stuk warm roder dan die van het poesje. Nu zie ik inderdaad ook op de foto waar ze boven elkaar staan dat bij Mila die streepjes inderdaad 2 omgekeerde v'tjes vormen en bij moes los van elkaar zijn. Maar soms moet ik toch even goed kijken. Dan denk ik ineenkeer wat wilt moes snel weg en dan kom ik er achter dat het Mila was.

We hebben de kap op de kattenbak en dat gaat super, alleen het deurtje laat ik nog omhoog want dat gaat nog niet zo goed.

Moes had net perongelijk op het mandje gepoept met de jutezak. En was een hard keuteltje en daarna een klein beetje diaree. (Wel fijn dat ik even goed kon zien hoe hij poepte, in de kattenbak vind ik dat best lastig omdat het dan een klontje word zie je niet goed hoe dun het nou echt is).
Ik denk dat het een foutje was want sinds vrijdagnacht alleen maar op de bak gepoept, we waren druk aan het spelen dus was denk ik een beetje te laat. Geen probleem maar heb wel even het mandje weg gedaan want ik heb het gevoel dat die jutezak toch een beetje aantrekt omdat hij (of Mila) daar de vorige keer ook in gepoept had. Als het een weekje goed gaat zet ik die weer terug.

Mijn vriend heeft een soort van speciale kauw houtjes gehaald van de dierenwinkel. De kat daar hoefde het maar te zien en ging daar flink op kauwen. Hier nog niet zo of ik moet het echt vast houden. Ik zou ze ook niet constant moeten geven maar gewoon af en toe.. Dus even kijken wat dat doet.

De gekookte kip was geen heel groot succes. Moes at een paar happen en was er toen wel klaar mee.
Mila heeft wel wat meer gegeten en voor haar was het ook het belangrijkste. Voor morgen heb ik stukjes kipfilet hoef ik niet zo op te letten met de botjes. Ik heb het vanmiddag zon 20 min laten koken dat is wel voldoende denk ik toch?

Maar oooo wat is dat koken nu eng.
Met een pan met kokend water ( ik doe meestal bijna nergens een deksel op want dan laat ik het altijd perongelijk overkoken omdat ik het vuur weer eens te hard heb staan). Ik ben zo bang dat er eentje inspringt of bij t fornuis. Ze kunnen nog niet op het aanrecht maar ze proberen er wel op te komen via mij omhoog of dan zitten ze al vanaf het barretje te loeren of het mogelijk is om te halen. Het liefst zet ik ze dan even in de gang maar dan moet natuurlijk weer kattenbak mee en voerbakje en waterbakje.. Dus ben echt alleen maar bezig met hun. Ze slapen nog wel veel dus probeer even steeds zoveel mogelijk te doen als ze in hun hangmatje liggen te slapen en daarna weer even spelen.

Het voelt echt net of ik 2 kleuters heb (is het eigenlijk ook) waar je elke seconde op moet letten, maar ik kan ze nu al niet meer missen.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even lekker warm ingepakt. Wel alleen als ik kon kijken toen ik naar de supermarkt moest toch maar even eruit gehaald

Afbeelding
En opruimen gaat al helemaal niet als ze wakker zijn

Het heeft geduurd maarrrr ik kan het :edance:
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

wat een dotjes. handen tekort hihihihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Adriana

Bericht door Adriana »

Kimm schreef:Mijn vriend heeft een soort van speciale kauw houtjes gehaald van de dierenwinkel. De kat daar hoefde het maar te zien en ging daar flink op kauwen. Hier nog niet zo of ik moet het echt vast houden. Ik zou ze ook niet constant moeten geven maar gewoon af en toe.. Dus even kijken wat dat doet.

waar je elke seconde op moet letten, maar ik kan ze nu al niet meer missen.
check even of de kauwhoutjes matatabi staafjes zijn en lees hier even de bijsluiter.
http://www.medpets.nl/puur+matatabi/
wha ha ha, bij futloosheid....
check je wel of ze daar geen grote stukken vanaf kunnen bijten? kittens hebben de neiging om dat soort dingen ook op te eten...

ja, kittens zijn handenbinders en ze verrassen je iedere keer weer opnieuw met hun streken en nieuwe ontdekkingen.
koken, aanrecht en keuken wordt een probleem zo te lezen. hier lag en ligt een handdoekje op een deel van het aanrecht waar ze goed zicht hebben en ze hebben geleerd dat ze alleen daar mogen zitten. en dat werkt nog steeds. en dan gaat Bolle op de verstevigde afzuigkap zitten.. ben daar niet blij mee maar het mag want ik heb een bordesje gemaakt zodat hij er niet af kan glijden.

ze leren beter en sneller dan dat ze iets afleren, missch goed om in je achterhoofd te houden.
belangrijkste is veilige alternatieven aanbieden en zo min mogelijk tot niet verbieden, dat werkt bovendien toch niet...
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Kimm schreef:
We hebben de kap op de kattenbak en dat gaat super, alleen het deurtje laat ik nog omhoog want dat gaat nog niet zo goed.

Moes had net perongelijk op het mandje gepoept met de jutezak.
Dit zijn tegenstrijdige mededelingen, die je doet. Het wildpoepen kan als oorzaak hebben dat ze de kap op de bak niet prettig vinden. Het deurtje kun je er in ieder geval helemaal beter uithalen. Als je dat later dicht doet, dan zitten ze veel teveel opgesloten in hun eigen stank. En dat is niet prettig voor ze.

Als voorbeeld: ik heb 6 katten en 8 bakken in huis. Op de echte officiële kattenbakken met kap doen ze nooit iets. Ze gebruiken eigenlijk maar twee bakken, een speciebak op de eerste verdieping en beneden in de keuken de allergrootste opbergbak van Blokker. Ze hebben hier de keuze en het is heel duidelijk waar hun voorkeur naar uit gaat.

Ik zou je toch adviseren de kap er nog af te laten. Wildpoepen is een signaal. En dan over een maand weer proberen hoe het gaat met kap. Maar zonder klepje, die zou ik echt verwijderen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Ohh van die houtjes wist ik helemaal niet, ik dacht dan hebben ze iets waar ze op kunnen knabbelen. Maar dan zal ik die niet meer geven.

Van de bak, vrijdag en zaterdag zonder kap gedaan en zondag maandag en dinsdag met, en alleen dinsdag avond is het dus mis gegaan. Mocht het nog een keer mis gaat zal ik de kap er af halen. Wist niet dat het daar aan kon liggen dankjewel.

Ik geef nu samen smorgens een zakje Felix en savonds gourmet. Maar van die gourmet stinken ze echt. Kan ik ook savonds en smorgens die Felix gaan geven? Rauw vlees doe ik nog even niet tot ze een week ofzo geen diaree meer hebben. Of is er ander natvoer bij de dierenwinkel te koop dat gezonder is en minder stinkt? Ik merk zo'n verschil met de geur hoe ze smorgens ruiken en savonds een tijdje nadat ze gourmet op hebben, ruiken ze hetzelfde als het eten maar dan 10x sterker.
Ik wou er eigenlijk alleen even mee doorgaan even omdat de fokker dit ook gaf (ivm verhuisstress ook al en dan nog ander voer leek me nog stressvolle) maar wat zeggen jullie dat het beste is?

Afbeelding
Moes heeft soms al tijd lekker even ontspannen tv te kijken (2 minuutjes dan is het ook weer klaar). Mila heeft het te druk met haar eigen dingen. Spelen eten en slapen en komt nog niet bij me liggen.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ja hoor 2 x daags Felex is prima.

Lief zo tv kijken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Ik wou even de chip registreren op internet. Nu zie ik dat ik hiervoor moest betalen. De fokker zei dat dit ook gratis kon, iemand een idee waar.

Maakt het iets uit waar het geregistreerd staat ik wil er natuurlijk voor betalen als dat beter is, maar als het ook gewoon gratis kan zonder enig verschil dan doe ik natuurlijk dat.

Op welke site hebben jullie de chip geregistreerd?
Adriana

Bericht door Adriana »

je hebt toch registratiepapieren van de chip meegekregen?
bovendien staat een van die etiketten met streepjescode per gechipte kat in het dierenpaspoort, dwz zo hoort het.

daar staat een internet link op en als het goed is dan heeft de fokker de registratie gedeblokkeerd en kun jij wijzigen en veranderen naar je eigen gegevens. vervolgens blokkeer je de gegevens zodat niemand dat kan veranderen en voorzover ik me herinner wijst het zich zelf. en voorzover ik weet is wijzigen via internet kosteloos.
Sjanke
Lynx
Lynx

Bericht door Sjanke »

Ik lees tot nu toe ook alleen mee :). Echt leuke katten!
Er zijn ongeveer 10 verschillende registratiesites voor katten en niet allemaal gratis.
Ik kwam hier achter toen ik de chip van onze overleden kat wilde afmelden.
Onze katten komen uit een asiel en zijn standaard geregistreerd op http://www.stichtingchip.nl.
Ik heb mezelf voorgenomen om in geval van nood (weglopen/zoekraken) nogmaals te kijken en evt aan te vullen.

In alle databases tegelijk zoeken: http://www.chipnummer.nl/
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Top! Ga ik dat even nakijken.

Mila heeft nog diaree dus we gaan zaterdag even naar de dierenarts. Kijken ze ze allebei meteen even na.

We hebben nog een probleempje. Moes plast op verschillende plekken, vooral zachte dingen. Heb vanmiddag meteen de kap eraf gehaald na een berichtje hier. Ik ben de was gaan doen en later zag ik dat de stapel washandjes nat was, waar moes net op gezeten had. En we hadden even het dekbed lekker op de bank en daar zat ook ineenkeer een natte vlek in. Dus ik denk dat dat moes weer is geweest. Wat kan ik hier aan doen? Ik maak haal echt een paar x per dag alle viezigheid uit de bak en de kap zit er dus al niet meer op. Ik weet wel dat katers kunnen gaan sproeien maar kan dit nu al? Of zou het toch plas zijn en ergens anders aan liggen. Ik heb het hiervoor nog niet gezien behalve de eerste dag in het reismandje toen ik die snachts op t kamertje open had gezet maar ik dacht kan ook nog van de reis zijn geweest dat ik het niet had gezien. Maar dus van zaterdag tot gisteren is het niet gebeurd of ik heb het niet gezien.
Wat kan ik nu het beste doen?
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Tsja... zindelijkheid :)
Sproeien lijkt mij nog te vroeg (meestal vanaf een maand of zes) maar ik denk dat het meer de verandering is en allemaal lekkere zachte spullekes. Ik neem even aan dat je geen stress in hem waarneemt.

Je kunt deze paginas even lezen:
http://www.whiskas.nl/kittens-verzorgin ... ining.aspx
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 25&t=26060

Staat de bak op een "rustige" plaats (zodat ze er rustig op kunnen zitten)?
Heeft hij wel al eens op de bak geplast? Ging dat goed?
Als je ziet dat hij "gaat" dan kun je nog proberen hem op de bak te zetten.
Maak de plaats waar hij het heeft gedaan goed schoon want je wilt geen gewoonte creëren.
Heb je in eerste instantie dezelfde kattenbakvulling als bij de fokker gebruikt?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Het zou een blaasontsteking kunnen zijn door de stress van de verhuizing
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie