schildklierdieet

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
kattengek1966
Huiskat
Huiskat

Re: schildklierdieet

Bericht door kattengek1966 »

hoi Adriana.
voorheen kreeg ze royal canin renal. nierdieet. brokjes als natvoer.
en daar stamte ik het pilletje door. allen van de dierenarts,
natuurlijk kan ik weer terug nierdieet. met felimazole of carbimazol. ik zal het vragen aan de dierenarts.
mijn kleine meid is mijn álles. en bescherm haar met mijn leven.
Adriana

Bericht door Adriana »

heel mooi en rapido terug naar nierdieet.
die t-4 van 77 is aan de hoge kant maar voor een oudere kat ook weer niet zo dramatisch.
en een beetje hogere schildklier 'helpt' de doorstroom in dus functioneren van de nieren. daar zijn een paar mitsen en maren aan die ik op afstand niet kan inschatten en heb geen gegevens en ben geen da..
maar vaak is het zo dat met normaliseren van de schildklierwaarde, de nierwaardes stijgen, dus verslechteren.
waar ongeveer in Nederland?
Laatst gewijzigd door Adriana op 08 nov 2015 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Cerna

Bericht door Cerna »

Die prijs van Felimazole zou overal hetzelfde moeten zijn en mijn da heeft ook geen 1,25 mg maar kan het wel bestellen. Mijn dierenarts zit in Doetinchem.
Maar er is ook een goedkopere versie alleen weet ik daar zo de naam niet van, maar kan er morgen wel naar informeren.

En nogmaals (ik sluit me weer bij Adriana aan): stoppen met y/d!!!

Felimazole kun je niet met voer mengen want die mag je niet breken en fijnstampen en dan likt de kat er lekker omheen :smile: Carbimazol wel.
Adriana

Bericht door Adriana »

nou, neuhhhhh carbimazole mag je ook niet breken maar kun je veel gemakkelijker breken/doorknippen want die zijn niet zo keihard als felimazole en platter.
de achtergrond is dat het bij mensen ook werkt en je mag het zelf niet naar binnen krijgen maar dat is dan altijd maar een heel kleine hoeveelheid.. dus goed en schoon werken en handen wassen en zo..
Cerna

Bericht door Cerna »

Van mijn dierenarts mocht het wel en ik heb het jarenlang probleemloos bij Shura door het eten gemengd....... :eeh:
kattengek1966
Huiskat
Huiskat

Gerna. ik heb gegoogeld naar dat medicijn carbimazol. deze mag je inderdaad pletten.
ga morgen naar d.a om te zeggen dat ik met dat dieet stop, en verder ga met nierdieet. of ik dan in plaats felimazole carbimazol mag geven. want zeg nou zelf. ik wil natuurlijk mijn vrolijke meid terug. en niet hangend over mijn bureaustoel met de kop naar beneden hangend. toch?
Cerna

Bericht door Cerna »

Heel fijn!
Misschien kun je Adriana even vriendelijk aankijken? :lol:
En vraag de kaliumwaarde!
Adriana

Bericht door Adriana »

Cerna schreef:Van mijn dierenarts mocht het wel en ik heb het jarenlang probleemloos bij Shura door het eten gemengd....... :eeh:
ja ik heb dat natuurlijk ook gedaan maar ik heb de nodige berichten van dacht ik kansarmedieren van zo ongeveer foei en mag niet en zo. en op een openbaar forum moet je dus altijd netjes waarschuwen en uitleggen. ;-)
kattengek1966 schreef:ga morgen naar d.a om te zeggen dat ik met dat dieet stop, en verder ga met nierdieet.
of ik dan in plaats felimazole carbimazol mag geven. want zeg nou zelf. ik wil natuurlijk mijn vrolijke meid terug. en niet hangend over mijn bureaustoel met de kop naar beneden hangend. toch?
heel goed maar weet dat je dierenarts dat alleen in uitzonderingsgevallen mag voorschrijven. dus verdraagt niet of kan geen pil geven en nog wat andere argumenten.
en leg hem/haar dan gelijk uit dat je een nierpatiënt hebt en dat de zorg voor de nieren graag op de eerste plaats komt.
bovendien kun je dan gelijk de waardes bloedonderzoek meenemen! en poot stijf houden!
:eeh: en annet, denk niet dat kattengek begrijpt wat jij bedoelt, hihi.. :eshhh: peebeetje?
kattengek1966
Huiskat
Huiskat

heb de dierenarts net een mail geschreven, natuurlijk weet ze dat mijn kat nierfalen heeft. daarom krijgt ze benakor. ik heb haar gevraagd naar carbimazol. of dat mogelijk is? ze had al 3 katten op y/d gezet en die deden het er goed op. maar hebben die ook nier falen? dat vertelde ze er niet bij. zal haar vragen naar de kaliumwaarde.
kattengek1966
Huiskat
Huiskat

heb de dierenarts net een mail geschreven, natuurlijk weet ze dat mijn kat nierfalen heeft. daarom krijgt ze benakor. ik heb haar gevraagd naar carbimazol. of dat mogelijk is? ze had al 3 katten op y/d gezet en die deden het er goed op. maar hebben die ook nier falen? dat vertelde ze er niet bij. zal haar vragen naar de kaliumwaarde.
kattengek1966
Huiskat
Huiskat

verdikkeme. net dierenarts opgebeld. gevraagd of ik mijn dierenarts aan de telefoon kon krijgen.
is ze aan het opereren. ze zal me terug bellen. het meisje bij de balie kom me vertellen dat de kaliumgehalte niet gemeten is. dus word het wéér bloedprikken. de vorige keer vond ze het ook al geen pretje. ze gaat achteruit. en laat zelfs het nat voer staan. nier dieet. wat nú?
Adriana

Bericht door Adriana »

overleg met je dierenarts, misschien vandaag infuus om te spoelen.
y/d was fout advies van de dierenarts vind ik toch eigenlijk wel..

als dat niet lukt dan zelf met spuitjedrinken wat extra vocht naar binnen zien te krijgen.
denk dat de ureumwaarde te hoog is en dat moet eerst zakken. dus zal ze vandaag ook niet willen eten..
kattengek1966
Huiskat
Huiskat

ben net weer terug. ze was alwéér afgevallen. ze was 2.05. nú 1.95.
ze hebben bloed bij haar geprikt. omdat ze zo mager is, vind ze het prikken natuurlijk niet prettig.
de hypoclinische nog was. en de kaliumwaarden worden getest. morgen uitslag. goede nieuwe is. ik heb haar vanmorgen gewoon weer nier dieet gegeven. met de felimazole in easypil. alles keurig opgegeten nou zeg. ik vond haar vergeleken met gisteren alweer een stukken beter en alerter. ook de dierenarts zegt weer overstappen nier dieet. ik heb voor een nieuwe naam grapte ik bij de dierenarts. magere hein. ze is vel over bot. de nieren waren niet verslechterd.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Fijn dat het weer wat beter gaat qua eten en nieren niet verslechterd zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kattengek1966
Huiskat
Huiskat

ff een domme vraag. hoe krijg ik een mooie foto bij mijn naam van mijn poes. ik zie allerlei leuke kattenfoto's.
Plaats reactie