Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

ik heb nu ook een grote bos rozen staan. doen ze niets mee. enigste nadeel van planten bij mij is dat guusje en gijs alles lief vinden. oftewel, alles word uitgebreid kopjes gegeven en dat overleven veel planten bij mij niet. takjes breken af en zo hihi.
meestal bij mij is het zo dat wanneer ze iets perse willen dat als je hun hun zin geeft de lol er zo af is. bijv manlief wil de katten niet in de het souterrain hebben omdat hij daar nog aan het klussen is. ik maak af en toen de extra deuren dicht en laat ze er even spelen. binnen 5 minuten is de lol eraf en rennen ze weer door de rest van het huis. hihi.
het ligt ook allemaal een beetje aan je katjes. mijn guusje sjouwt alleen haar knuffelbeestjes rond, verder laat ze alles op de plek liggen. en gijs is de luiheid zelve. die sjouwt met niks.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Hahaha goed om te horen dat het ook goed kan gaan. Ben benieuwd hoe die 2 van mij gaan worden. Had een hele mooie grote hoge open schaal gezien waar allemaal snoepjes in kunnen. Maar toch niet gedurfd om te kopen. Eerst even aankijken hoe ze zijn. Wie weet moet ik gewoon ook even alles laten doen wat niet mag, vinden ze er dan ook niks meer aan.

Een vriendin van mij heeft net 2 kittens en die heeft zilverfolie onder de gordijnen gelegd en nu komen ze er niet in de buurt. Maar is zilverfolie niet gevaarlijk?

Heb de namen al doorgegeven en onze gegevens en nu kunnen de papieren ook in orde worden gemaakt.

We gaan ze of 20 november savonds ophalen of 21 november overdag. Nu aftellen dus!
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Spannend, nog 3 weken dus ;-).

Morgen is mijn jongste spruit jarig, 1 jaar alweer. Nou ik kan je verzekeren, dat is nog volop geboefte.
Gisteren zat ik achter de pc en zag uit mijn ooghoek opeens de vaste telefoon uit beeld verdwijnen.
Bleek Douwe achter de printer te zitten, met zijn mond vol snoeren.

Douwe laat zich ook graag, kop eerst, achter een kastje glijden, die spleet is zo'n 10 cm.
Hij neemt dan onderweg de antennes mee. Doe ik later op de dag de tv aan - zwart beeld.
En bedankt weer Douwe. Steeds een heel gepruts dat er weer in te krijgen, van bovenaf kan ik er niet bij, moet dus van onderen en dan zie ik totaal niet wat ik doen, plus ik moet volledig gestrekt horizontaal.

Met Douwe is het nooit saai, ik doe verstop en terughang spelletjes met hem. Van een zus een soort stropdas gekregen, als het heel warm is kun je die in de vriezer leggen en dan daarna om je nek doen, om af te koelen. Ik hang dat ding hoog op aan een muur. Douwe trekt hem er dagelijks af en verstopt hem vervolgens b.v. in een krabton.

En een paaskuiken, leg ik op een hoog ladenkastje en hij haalt hem eraf en bergt hem elders op. Kom hem op de gekste plekken tegen. Klooien met mensen - dingen schijnt leuker te zijn dan al dat speelgoed wat ze zelf hebben.
Maar ook uit de ren gehaalde regenwormen naar binnen brengen is dolle pret.

Douwe is niet stuurbaar. Teske wel, die is ook 1 jaar. Eén keer uh uh met opgeheven vingertje en Teske gaat niet meer op het aanrecht. Teske is Oosters en op zich veel meer bruisend van energie, maar hij luistert heel goed. Als ik met mijn aquarium bezig ben moet Douwe de kamer uitgezet om te voorkomen dat hij gratis zwemles krijgt - is een 400 liter bak, dus veel te link. Teske is geen probleem, uh uh of een vingerklik is genoeg om hem op afstand te houden. Teske is net een hondje.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Gefeliciteerd alvast met Douwe, wat een super leuke naam ook! Het liefste wil ik dat ze nu al komen al maken ze alles kapot maakt me niks meer uit. Hahaha die regenwormen lijkt me echt grappig om te zien! Ik denk dat t bij ons in de woonkamer super leuk word om voetje van de vloer te doen. Heb t me eens bekeken en ze kunnen van t dressoir op de eettafel dan op de piano dan op de bank dan op plankjes tegen de muur dan op de vensterbank om bij t tv meubel uit te komen en dan de salon tafel en dan de hocker om vervolgens weer op t dressoir uit te komen. Zal voor de buren maar zorgen dat ik de piano klep dichthou voor het geval ik een Mozart erbij heb zitten.

Tv kabels heb ik geen idee of ze bij kunnen ligt best afgesloten, Maarja zal vast wel weer wel zo zijn haha!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Klooien met snoeren gebeurt hier wel, nog nooit gehad dat er een snoer wordt doorgebeten gelukkig.
broetjes2015

Bericht door broetjes2015 »

Nou dan hebben we hier nog geluk als ik dit zo lees want de kabels onder de tv-kast worden nooit bekeken haha.
Wel hebben we op zolder de kerstboom staan met alle lampjes erin, we waren verleden jaar te lui om die lampjes uit die boom te halen dus die staat compleet met lampjes gewoon op zolder (wel zonder ballen enz. natuurlijk haha), het is een boom van 180 cm hoog en 250 cm doorsnee dus een groot ding.
Of het nog intact is is twijfelachtig (er zit een zeil over) want gisteren kwam Flynn beneden met een kerstlampje in zijn mond, was hij mee aan het spelen haha.
Wordt komend jaar dus zoeken waar dat lampje in hoorde anders doen ze het allemaal niet haha.

Ook heeft Zazou in de boom gelegen en is er een tak afgebroken. Nou ja, we wilde eerst dit jaar een nieuwe boom, deze is al zeker 7 jaar oud en best versleten, maar aangezien dit de eerste kerst wordt voor de boefjes doen we het nog 1 jaar met deze boom, krijg zo'n voorgevoel dat ze er nog wel eens in zullen klimmen haha.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ik heb het helemaal opgegeven met kerstbomen, werd een ravage. Nog 2 jaar geprobeerd met kersttakken langs plafond. Maar ook dat werd niks. De lieverdjes wisten zichzelf er alsnog in te lanceren.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Gijs wil altijd in de boom liggen. Zo hoog mogelijk. Ruim vijf kilo vind de boom niet fijn. Jee wat heb ik rustige katjes Hi Hi zelfs van mijn eten blijven ze af. Heb ze nooit mensen eten gegeven. Vorige katten wel en die zaten geregeld aan mijn eten. Guusje kan alleen vreselijk klagelijk miauwen asla ze iets wil en haar zin niet krijgt. Gijs niet. Die kan niet eens miauwen Hi Hi ben onder weg naar huis. Heb mijn mopjes gemist. Sorry vervuiling je topic. Punt blijft. Wat ze ook uit vreten. Die blik in die oogjes. .. en alles is vergeven
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
broetjes2015

Bericht door broetjes2015 »

Nou ik heb eerder 16 katten gehad en niet eentje klom in de boom, wel werd er tegen de onderste kerstballen getikt en soms sneuvelde er eentje, daarom gebruik ik ook altijd plastic ballen die niet te duur zijn haha.
Sowieso heb ik altijd een kunstboom sinds ik huisdieren heb, een kerststal doe ik niet aan want dan ben ik steeds beeldjes aan het zoeken haha.
Dit jaar komt de kerstboom gewoon weer beneden te staan en we zullen zien hoe het gaat, zeker nu we een kindje hebben willen we toch echt wel elk jaar een boom zetten en vindt het zelf ook wel heel erg gezellig.

Verder vreten Flynn en Zazou ook niet heel erg veel uit, sinds dat ze door het hele huis mogen zijn de gordijnen niet meer interessant, onze bank blijft gespaard en is het echt een stuk rustiger geworden!
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Vind het echt zo leuk om ieder zijn verhalen te lezen!! Zelfs dat je katjes hebt gemist na een dagje werk haha! Leer er alleen maar meer van buiten dat het gewoon heerlijk is om te lezen hoeveel iedereen hier van zijn of haar katten houd en trots er over verteld!

Wil heel graag nog wat foto's erop zetten, ik weet wel hoe ik ze erop moet zetten maar dan zegt ie dat t formaat te groot is. Doe wel alles via iPhone, heb geen laptop.

Ik lees mee tot ik mijn verhalen kan gaan delen!

Dan nog maar even zo:
http://myalbum.com/album/P07FdugnB4yP

Dit hebben we vandaag allemaal opgehaald en volgende week de rest. Het bedje hebben we gemaakt van een veilingkistje met een jutezak. Afgekeken van de meneer van de dierenwinkel. Had daar een kat rondlopen die uit de duurste mandjes kon kiezen en ging altijd daar in liggen. In de jutezak zit een lekker zacht kussen
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Allemaal leuke spullekes. Nu de kittens nog :)

Ik zie daar een kattenbak naast de wasmachine staan. Staat die daar definitief? Zoja, waar moeten de kittens terecht als die staat te bonken? Of is het een hele stille? Geen idee overigens hoor, of ze het een probleem vinden maar het is wel iets wat je dan even in de gaten moet houden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Was wel het plan daar maar daar stond altijd mijn wasmand voor de werkkleding van mijn vriend en de vaatdoeken enzo dus die heeft nu geen plek meer. Er komt boven sowieso nog een extra kattenbak. Wist niet dat je daar rekening mee moest houden, met dat geluid. Super stil is die niet maar echt lawaai volgens mij ook niet. Misschien dan toch maar verplaatsen maar ik zou eigenlijk niet weten waar aangezien in de woonkamer niet kan omdat ze daar als we weg zijn niet mogen komen op het begin.
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Nee ok, verplaatsen hoef je nog niet gelijk te doen. Maar als ze er zijn hou dan even in de gaten hoe schichtig of bang ze zijn als de machine draait. Als je ziet dat ze dan aarzelen om op de bak te gaan dan zou je hem kunnen verplaatsen. Maar voor hetzelfde geldt maakt het ze niets uit. Misschien vinden ze het wel fijn om op een draaiende machine te zitten en zijn ze er helemaal niet bang voor :lol: Gewoon even in de gaten houden dus.

Mijn wasmachine staat op zolder en die maakt me soms een vreselijke bonk bij het centrifugeren. De lagers zijn denk ik aan de gallemiezen (machine van 21 jaar oud).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Nou weer slecht nieuws. Volgens mij word het ons niet echt gegund ofzo. De moederpoes is weggelopen. Hoe weten ze niet misschien ergens er tussenuit geglipt. Ze zijn overal aan het flyeren en dierenartsen asiels en dierenambulance op de hoogte gesteld. Wie haar terug vind krijgt een beloning enzo.
Heel zielig. Ze denken dat ze ergens in een schuur die dichtgevallen is gekomen of dat mensen haar thuis houden ofzo omdat ze nog niet terug is gekomen.

De kittens zijn nu 9 weken dus kunnen het opzich qua eten zonder de moederpoes redden en er is een andere poes die zich over de kittens ontfermd.
Maar toch hopen we heel hard dat ze snel terug word gevonden.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Jeetje, nu dit weer. Hopelijk snel terug. Is ook nog eens riskant als ze haar terugvinden. Ze kan ongedierte en ziektes onderweg oplopen en dan overdragen aan de kittens.

Pleit niet echt voor de fokker dat dit KAN gebeuren.......
Plaats reactie