Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Misschien schaf ik dat rekje van zooplus wel aan. Is ook niet zo duur. Maar er staat model 1 of model 2 als je die wilt bestellen maar zie nergens op de foto's model 1 of model 2 staan.
Waar kan ik zon hanenkam kopen, bij gamma ofzo? Ga ik daar ook even kijken

Van het schrikdraad ik geef jullie allemaal helemaal gelijk.. Maar beter iets dan niets of kan ik dan gewoon beter niks doen. Nogmaals puur als ze mochten wegschieten en meteen de schutting op klimmen. Het zijn 3 draden dicht bij elkaar.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Model 1 is die schuine. Die loopt schuin van 16cm boven naar 8 cm onder (en is 62,5cm hoog). Die is dus bedoeld om aan de zijkant te bevestigen. (Staat ook in de omschrijving "Bevestiging aan de zijkant"). Model 2 is rechthoekig 16x65cm en is bedoeld voor boven of onder het raam ("Bevestiging boven of beneden aan het raam"). Je zou dus 2x model 1 en 1 of 2x model 2 nodig hebben per raam. Hoewel is me afvraag of model 2 echt nodig is? Hoe is de ervaring bij de andere met zo'n rooster "boven" het raam??

Als je een beetje handig bent kun je ook het een en ander zelf fabriceren.

Hier staat degene die ik op internet kon vinden:
http://degooisediersuper.nl/kantelraam- ... k-fla15701
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ming/21717

Mmmm, ik had wel verwacht dat er veel meer te vinden zouden zijn op internet maar dat valt tegen. Maar je zou inderdaad eens bij de gamma, praxis, karwei, hornbach e.d. kunnen kijken.

Wat betreft het schrikdraad.... ja, dan kun je beter niets doen. Echt... op moment dat ze tegen dat schrikdraad komen dan heb je totaal geen controle over hoe ze ertegenaan komen en ze kunnen op dat moment alle kanten op springen (zelfs een kant waarvan jij denkt dat dat onlogisch is). En eenmaal eroverheen komen ze dus niet meer terug (want er zit schrikkeldraad).

Sowieso is het straks winter en zal je deur niet zonder meer open staan. Mocht er één langs de deur schieten dan verwacht ik niet dat die gelijk over de schutting schiet. (Ze zijn op "vreemd" terrein meestal wel iets voorzichtiger) En als kitten moeten ze nog echt op de schutting klimmen. En dan ben jij er al bij om ze eraf te plukken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Die hanenkammen van mij komen via een aannemer. Ik denk niet dat je die bij een bouwmarkt kunt krijgen. Een aannemer van kozijnen zal ze voor je kunnen bestellen neem ik aan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Tip: voor het geval niet bij alle ramen een hekje geplaatst wordt kun je ook tijdelijk een handdoek gebruiken (ziet er niet uit maar het werkt wel voor tijdelijk als een raam normaal niet zo vaak open staat):
Stop een handdoek tussen het raam, zodat de kat niet in het smalle gedeelte kan glijden.
(bron: http://www.kittenpaleis.nl/blog/1034-ka ... nt-voor-ka)

Je kunt er (met een pin of haak) ook voor zorgen dat het raam niet te ver open kan kiepen.

Ik zie bij de reviews op zooplus dat er een aantal mensen klagen over dubbelzijdig tape die niet zo sterk is. Ik weet niet of je kunststof of hout hebt. Anders kan het zijn dat je met schroefjes aan de gang moet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door BloemTetsu »

Hier doe ik er een rekje van het droogrek voor. Die hang ik op de bovenkant. Meestal staat hij op een kier.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Ik denk dat ik voor het haakje ga als ik die kan vinden. Aangezien de recensies van het rekje van zooplus niet super zijn. K ga binnenkort wel alle bouwmarkten langs om te kijken. Mocht ik het niet optijd vinden en de katten zijn er al en ik wil de raam open doe ik er wel handdoeken tussen. Als ik dikke rollen maak en die ertussen stop dat daarboven het gat wel groot genoeg is om er eventueel nog uit te kunnen dat ze in ieder geval niet klem komen te zitten. Anders kan ik altijd nog kijken om het rekje van zooplus vast te schroeven.

Over geurkaarten en geurstokjes enzo.. Mijn huis staat er vol mee aangezien ik bij Rituals werk.. Op wat voor manier is dit gevaarlijk voor katten. Is het alleen de vloeistof of is het ook echt de geur?
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Het is slecht voor de longen en de luchtwegen. Je riskeert katten met astma.

Die hanenkammen hebben ze vast niet in bouwmarkten, je kunt ze bestellen via aannemers.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Oja klopt zei je ja.. Dan daar even navragen. En dan gaan de geurstokjes maar weg helaas.. Kan k er wel nog op t toilet zetten? Die deur is toch altijd dicht.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Als daar een raampje is waardoor de dampen naar buiten kunnen ipv het huis in, dan kan dat best. Zelf ben ik ook dol op wierop en geurkaarsen. Ik gebruikte het altijd als ik nachtdienst had, lekker in mijn eentje in dat gebouw, fijn sfeertje bouwen.

Vanaf dat ik weet dat het slecht is voor de katten doe ik het hier thuis niet meer.
Als jullie roken, kun je dat ook beter buiten doen.

Ook als je een bos bloemen krijgt is het uitkijken, er zijn giftige soorten. En reken maar dat katten bloemen uit de vaas gaan slepen.

Breekbare dingen kun je beter in kasten wegstoppen, katten sjezen overal overheen en als ze dingen breken is niet alleen het ding kapot, maar loop je ook risico dat ze de pootjes openhalen aan scherpe stukjes. En voetkussentjes helen heel moeilijk.

Als je houten ramen en kozijnen hebt kun je er ook een simpel haakje opzetten, zodat de kier klein genoeg is dat er aan de bovenkant ook geen kop meer door kan. Maar dan alleen open zetten als je thuis bent. Is overigens sowieso verstandiger met het oog op inbrekers ;-).
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

We roken wel maar dit doen we sws eigenlijk alleen maar buiten. Heel af en toe eens smorgens eentje onder de afzuigkap.

Heb wel vanalles op de vensterbank staan maar dan zal ik al het breekbare er wel vanaf halen en evt op de grond zetten of weg zetten.

We hebben kunststof kozijnen dus daar maak ik niet zo graag gaatjes in. Maar we zullen vast met een oplossing komen.

Bloemen krijg ik niet vaak maar hoe doe jij dat dan? Ik ken niet elke naam van elke bloem uit een boeket. Hoe weet ik dan of die giftig is?
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Adriana »

kijk uit voor lelies, die zul je toch wel herkennen? lelies zijn dodelijk giftig voor katten (niercrisis). ze zitten vaak in boeketten en zeker nu zie ik ze weer overal.

en verder is het even afwachten hoe wild ze echt zijn, naast natuurlijk alle onstuimige kittenstreken die normaal zijn op die leeftijd.
hier braken de broertjes ongeveer de tent af en dat was nog niet zo erg. maar vooral Bolle is erg inventief in het uitvinden en ondernemen van soms erg gevaarlijke acties.

poten tussen de deur.... ook zoiets.....
heb mijn voordeur-scharnierkant = spleet bij de scharnierpunten helemaal van een flappenrand moeten voorzien: paar bv placemats of ander neutraal flexibel materiaal in de lengte doorknippen en aan de muurkant bevestigen zodat ze over een breedte van 10 cm de spleet bedekken.
en ik heb sommige deuren op een keg staan. het leukste spelletje is Bolle aan de ene kant en Maks aan de andere kant van de spleet en dan je poot er door steken en de ander proberen te meppen. dan moet die deur dus heel goed vast staan..

en dan zou je kunnen denken: die stakkerds van Adriana hebben helemaal geen speeltjes..
nou, niets is minder waar maar we willen steeds iets nieuws en bedenken zelf wel wat hoor.. :cathappy: :cathappy:
afgelopen week heb ik een redelijk formaat wat hogere (en plakband-loze) doos met proppen knisperend vloeipapier en andere verpakkingsmateriaal (geen doorzichtige folie van bv bloemen!!) gevuld. onderin en in sommige proppen doe ik wat lekkere brokjes, die ze normaal niet krijgen.
die doos wordt iedere nacht uitgepakt en de proppen worden opengeklauwd.
en af en toe krijgen ze een rol keukenpapier en die van Aldi zijn het leukst.
de rotzooi is enorm maar lol dat we hebben gehad....!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Ik geef mijn bloemen aan mijn schoonmoeder of aan mijn zus. Ook narcissen b.v. zijn giftig. En de bende van een leeggeplunderde bloemenvaas, nee daar heb ik geen zin in. Een keer meegemaakt, ik was gelijk genezen. Heel spoor van versleepte bloemen van de voordeur tot de achterdeur. Vaas stuk en enorm waterballet.

Als ik ze zo gauw niet door kan gaven, dan zet ik ze op toilet, daar komen de lieverdjes niet.

Mijn katten bulken van het speelgoed en de klimgelegenheden, maar mensen-spullen blijven aanlokkelijker hahahaha. Naast mijn hangplek voor tv heb ik een open vakjes kastje met gleuven van 10 cm hoog. Douwe vindt het een enig spel om de afstandbedieningen, pennen, puzzelboekjes enz. enz. eruit te trekken.
Alle puzzelboekjes worden na aankoop vakkundig geperforeerd ;-).
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Pff zo te horen hebben jullie ook jullie handen vol aan die katten haha! Lijkt me wel heerlijk hoor lekker kijken wat ze allemaal uitspoken. En zo steeds meer leren. Wel slim van die deuren, heb hier ook een deur die snel door de wind dicht slaat. Ook even een deurstop of iets tussen zetten of zo'n haakje maken. Misschien ook een slot op de kleedkamer. Heb daar een muur met open kledingkasten staan en een Make Up tafel met vazen met van die glazen plant korreltjes in voor mijn make Up kwasten.. Denk dat dat ook heel leuk is om mee te spelen haha! Ook voor de stijltang en föhn en allerlei dingen is een slot daarop misschien ook geen slecht idee.

Planten geef ik dan ook wel weg ben veelste bang dat er iets gebeurd. Scheelt wel dat ze dus niet in de woonkamer komen als we er niet zijn. Komen ook zon schuifslotjes op. Dus zijn we wel altijd in de buurt. (Ik hoor jullie nu al zeggen dan ben je meestal al te laat haha)

Wij hebben ook een tv meubel met 2 open vakken,, zal ook wel leuk zijn om in te verstoppen.

En castratenkoor misschien vinden jou katten puzzelen gewoon heel leuk! Haha zie t al voor me.

Dat van die doos vind ik echt een super leuk idee met die brokjes.. Ga alvast sparen met verpakkingsspulletjes enzo en oud papier ofzo voor er in te doen. En dat met die keukenrol lijkt me ookk super om te zien.. Heb die trouwens ook in de keuken staan dus die zullen ze vast wel pakken

Nog een maaandjeee
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Sifra »

Het valt wel mee hoor, Kim. Die katten van Dinie en Adriana zijn gewoon onopgevoed tuig. ;-) Sifra heeft een eigen plekje op de vensterbank en de rest staat vol met kamerplanten. Die blijven keurig staan en er wordt niet aan geknabbeld. Zelfs op de bovenkant van de krabpaal staat een kamerplant. Op de vloer naast de drinkfontein staat nu een vaas met 20 rozen. Die staan nog allemaal keurig in de vaas. Daarvoor stond er een herfststukje met bloemen, grassen, klimop, bessen en eikels. Kasper en Sifra hebben er alleen maar aan geroken. Kittens en puberkatten zijn ondernemend en "ondeugend", maar volwassen katten laten meestal de boel wel heel.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dinky »

Zou ook de wc rolletjes sparen, ook ideaal materiaal ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie